asseco Aimtec murr

Rittal: Pravidelný servis se vyplatí - Vyhněte se nechtěným odstávkám výrobních linek

Společnost Rittal, která se zabývá prodejem rozváděčů, chladicích jednotek a dalších produktů určených především výrobcům řídicích rozváděčů, poskytuje v rámci svého bohatého portfolia také servisní služby.

 

Záruční a pozáruční servis neodmyslitelně patří ke společnosti Rittal s.r.o., a to již od roku 2002, kdy byla založena česká pobočka ve Zdibech. V počátcích byly servisní služby zajišťovány prostřednictvím servisních partnerů, kteří prováděli opravy chladicích jednotek dodavatelsky. Po určitém čase se firma rozhodla pro zřízení vlastního kmenového servisního týmu. Bylo založeno servisní oddělení, které se rozrostlo až do dnešní podoby, kdy disponuje čtyřmi odborně vyškolenými servisními techniky. Ke své práci využívají plně vybavené servisní vozy, jejichž součástí je také balík základních náhradních dílů pro zvýšení efektivity první návštěvy u zákazníka.
Servisní oddělení společnosti Rittal nabízí komplexní servisní služby s velmi širokým záběrem činností a pochopitelně celorepublikovou působností. Servisní služby se ovšem netýkají pouze chlazení, autorizovaný servis lze nabídnout k jakémukoliv výrobku z produktového portfolia.

Horko je nepřítelem elektroniky
Bezporuchový provoz výrobní linky je závislý na kondici elektronických komponentů v rozváděči. Zvýšením teploty o zhruba 10 K (Kelvin) se snižuje životnost těchto komponentů o polovinu a zdvojnásobuje se riziko selhání, jak je vidět z přiloženého grafu.  

Servisní prohlídky s důrazem na predikci závad
Kvalitní a pravidelná údržba zvyšuje celkovou životnost chladicího zařízení. Prováděním pravidelných servisních prohlídek se tak riziko, spojené s havarijním výpadkem chlazení a nechtěné odstávky chlazené technologie, výrazně snižuje. Při profylaktické servisní prohlídce technici provádějí důkladnou kontrolu všech funkcí chladicí jednotky s důrazem na predikci závad. Současně se provádí čištění nasávacích mřížek, lamel kondenzátoru i výparníku a všech prostor, kudy musí bezproblémově proudit vzduch. Do každé jednotky by měl být nainstalován filtr, buď polyuretanový (do běžného prašného prostředí), nebo kovový (do mastného prostředí). Při profylaxi se provádí vyčištění nebo výměna těchto filtračních vložek.
Dále se zjišťuje, jestli je v chladivovém okruhu dostatek chladiva, zda tedy nedošlo k jeho úniku. Co se týká historie závad, jednotky je možno připojit k počítači a pomocí diagnostického programu vyčíst uložená chybová hlášení. To napomáhá snazší diagnostice případných závad a posouzení celkové kondice chladicí jednotky.
V závěru servisní prohlídky technik provede kontrolu označení jednotky povinným identifikačním štítkem s přepočtem GWP dle nařízení Evropského parlamentu č. 517/2014. Pokud není štítek přítomen, provede jeho vylepení. Výstupem ze servisní prohlídky je přehledná tabulka s informacemi: umístění jednotek na halách, typové označení, sériové číslo, datum výroby, chladicí výkon, množství a typ chladiva, popis stavu jednotky. Každá jednotka je označena číslem a tato číselná řada koresponduje s tabulkou.  

Revize úniku chladiva dle zákonných předpisů
Dle nařízení č. 517/2014 je povinností provozovatele provádět pravidelné revize úniku chladiva u zařízení, které podléhají tomuto nařízení, tedy obsahují stanovené minimální množství chladiva. Tyto zkoušky těsnosti může provádět pouze certifikovaná osoba. Jako certifikovaný poskytovatel služeb splňuje společnost Rittal všechny zákonné požadavky pro provádění těchto povinných zkoušek těsnosti. Jsou prováděny buď v rámci jednorázové údržby, nebo jako součást celkové servisní prohlídky.
Povinnost provádění pravidelných revizí úniku chladiva a vedení evidenčních knih je dáno množstvím chladiva v chladivovém okruhu jednotky. Pro každý typ chladiva platí jiné minimální množství určující povinnost.

Komplexní servis chlazení a servis IT technologie
Nejexponovanější oblastí servisního oddělení je servis průmyslového a IT chlazení. Specialisté servisu provádí pravidelné servisní prohlídky chladicích jednotek a chillerů, instalace a uvádění do provozu, záruční i pozáruční servis. Tito odborně vyškolení technici provádějí opravy buď přímo v provozu, nebo v servisním středisku Rittal.
A protože společnost Rittal už dávno není jen distributorem průmyslových rozváděčů a chlazení, nabízí také v IT oblasti komplexní řešení od mikrodatových center přes kompletně vybavené datové sály až po datová centra v kontejnerech. V této oblasti IT může poskytnout servisní služby pro CMC III monitorovací systém (instalace, nastavení, servis), komplexní servis IT rozváděčů a možnost odborné předmontáže – od instalace základního příslušenství až po předmontáž rozváděče složeného z několika polí.

RAS – Rittal Automatizační Systémy
V souvislosti s produktovou nabídkou strojního vybavení, kterou lze nalézt pod označením RAS, nabízí Rittal také k těmto produktům servisní služby prostřednictvím kvalifikovaného servisního týmu techniků. A to:

- Uvedení strojů do provozu (Perforex MT, Secarex AC18, Wire Terminal, Perforex LC)
- Kompletní poprodejní servis
- Vzdálenou správu, oprava stroje „na dálku“
- Pravidelné servisní prohlídky

www.rittal.cz
Foto: Rittal

 
Publikováno: 20. 7. 2023 | Počet zobrazení: 126 článek mě zaujal 25
Zaujal Vás tento článek?
Ano