asseco Aimtec murr

Luxusní sedan DS 9 po modernizaci

Příchodem na trh v roce 2021 zamíchal model DS 9 relativně mladé značky DS Automobiles kartami ve vyšší střední třídě. Dosud neotřelý francouzský styl nabídl luxus a velmi komfortní svezení. Letos prošel tento elegantní sedan modernizací.

 

Značka DS si zakládá na avantgardním duchu a nabízí zákazníkům umění cestování ve francouzském stylu. Limuzína DS 9, vlajková loď značky, je určena pro lidi, kteří si chtějí cestou užít každý moment v intimním interiéru a kteří usilují o osobní styl. I když v sobě DS 9 snoubí eleganci se špičkovými technologiemi, po modernizaci přichází s moderními novými technologiemi a s větším luxusem v nových interiérech.

Pouze plug-iny
Jelikož se značka zavázala, že od roku 2024 budou všechny její nové modely výhradně elektrické, sedan modelového roku 2023 pohání dva plug-in hybridní systémy, které jsou založeny na benzínové šestnáctistovce PureTech.
Základní model E-Tense 250 disponuje čtyřválcovým agregátem o výkonu 184 kW, který doplňuje 80kW elektromotor, a pohánějící pouze přední nápravu. Palubní nabíječka o výkonu 7,4 kW umožňuje nabití z 0 na 100 % za 2 hodiny a 23 minut. Výrobce uvádí emise pouhých 22 g/km a spotřebu paliva v kombinovaném cyklu WLTP 1,0 l/100 km.
Silnější provedení E-Tense 360 má rovněž k dispozici agregát o výkonu 184 kW, ale o asistenci se starají dva elektromotory, jeden o výkonu 80 kW (pro přední nápravu), druhý o výkonu 83 kW je spojený se zadní nápravou. E-Tense 360 disponuje inteligentním systémem pohonu všech čtyř kol.
Maximální rychlost tohoto modelu je elektronicky omezena na 250 km/h, přičemž pouze na elektrický pohon je schopen dosáhnout rychlosti 140 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za 5,6 sekundy. Dojezd pouze na elektrický pohon je dle WLTP 65/62 km (město/kombi). Spotřebu paliva udává výrobce pouze 1,5 litru/100 km, přičemž emise CO2 jsou certifikovány na 35 g/km.

Zaměřeno na detail
Pro obě verze je novinkou multimediální DS Iris System s 12palcovým středovým displejem se zcela přepracovaným rozhraním, které je přizpůsobitelné s rychlými reakcemi a plynulostí, včetně rozpoznávání hlasu. Widgety umožňují rychlý přístup ke všem funkcím jedním dotykem a umožňují ovládat 3D on-line navigaci, klimatizaci, digitální zdroje zvuku i údaje o jízdě. Díky novým kamerám s vysokým rozlišením je panoramatickému parkovacímu systému udělen 360° pohled i ostrý obraz. On-line navigace pomáhá řidiči vybrat nejlepší plán cesty, sleduje dopravní situaci a vypočítává nejlepší trasy v reálném čase, aktualizace se provádějí automaticky.

Nové interiéry
Modernizace se dotkla také výbav, přibyl výbavový stupeň Opéra, který kromě třech různých barev interiéru, zahrnuje řadu technologických prvků už ve standardu, jako je kamerou řízené odpružení DS Active Scan Suspenion, rozšířený bezpečnostní paket s poloautonomním řízením úrovně 2, systémy Driver Attention Monitoring, noční vidění a prvky, které zvyšují komfort. Sem patří např. hi-fi systém Focal Electra nebo Pack Lounge pro cestující na zadních sedadlech včetně luxusní středové loketní opěrky, na bočních sedadlech opěrky hlavy, tlačítka pro posunutí předního sedadla spolujezdce, rozšířená dvouzónová automatická klimatizace nebo vyhřívaná zadní sedadla s masážní funkcí i odvětráním.
Kterýkoliv ze zvolených odstínů je zosobněn elegantní kůží Nappa na sedadlech s vyraženým logem DS na opěrkách hlavy nebo středové konzole i prodloužené palubní desce.
Nad výbavou Opéra je pro silnější verzi DS 9 určena kolekce Esprit de Voyage, pro kterou je charakteristický exkluzivní interiér ze světlé kůže. Na panelu pod středovým displejem je na kůži Nappa evidentní za tepla embosovaná technika, díky níž působí velmi plasticky. U linie Esprit de Voyage je na výběr karoserie ve čtyřech odstínech.

Petr Kostolník
Foto: DS Automobiles

 
Publikováno: 16. 10. 2023 | Počet zobrazení: 87 článek mě zaujal 20
Zaujal Vás tento článek?
Ano