asseco Aimtec murr

Renault Clio – modernější styl

Automobilka Renault představila koncem srpna modernizovanou podobu 5. generace modelu Clio pro český trh, která disponuje také plně hybridní verzí E-Tec full hybrid 145 s největším výkonem 105 kW.

 

Poprvé se Renault Clio objevil na trhu v roce 1990, když nastoupil vyšlapanou cestu po modelu Renault 5. Od té doby se ho po celém světě prodalo na 16 milionů. Po modernizaci páté generace, která obohatila nyní náš trh, se změnila kompletně přední část karoserie, kde vyniká nové logo a upravený tvar předních světlometů s technologií Full LED včetně přepracovaného světelného podpisu. Zvětšená mřížka chladiče s kostkovaným designem působí dojmem sportovní dynamiky. Clio tak představuje zcela novou vizuální identitu.
Novinka využívá alianční platformu CMF-B. Rozměry, jako délka 4053 mm či rozvor 2583 mm, zůstaly nezměněny. Přepracovaný interiér nyní působí modernějším a elegantnějším dojmem. Výrobce se nenechal zlákat digitalizací a ponechal nejdůležitější ovládací prvky mechanické. Kromě multimediálního informačního systému v kombinaci s volbou režimů je k dispozici i dotykový displej a nově bezdrátová integrace chytrého telefonu. Nové je také čalounění a použité přírodní materiály, které výrazným způsobem zvyšují jeho kvalitu i dojem z jízdy. Zavazadlový prostor o objemu 391 l patří k nejlepším ve své kategorii.
Pohon zabezpečuje osvědčený zážehový tříválec 1,0 l TCe 90 o výkonu 67 kW a točivým momentem 160 Nm v kombinaci s 6rychlostní přímo řazenou převodovkou. Dalším je pohon na LPG prostřednictvím bivalentního tříválcového turbomotoru TCe 100 LPG. Jde o jednoduchý dvoupalivový systém, který se instaluje přímo ve výrobním závodě. Clio s tímto pohonem nabízí nízké provozní náklady, disponuje výkonem 74 kW a točivým momentem 170 Nm při 2000 ot./min. Spotřebuje o 8 % méně paliva i emisí CO2 ve srovnání s pohonem pouze na benzín.
Vrcholem nabídky je plně hybridní verze E-Tec full hybrid 145 s největším výkonem 105 kW, která kombinuje dva elektromotory (trakční 36 kW/205 Nm a vysokonapěťový startér/generátor 18 kW/50 Nm), čtyřválec 1,6 l (69 kW, točivý moment 148 Nm), inteligentní multimódové převodovky a 1,2kWh akumulátor. Čistě elektrickou verzi Clio nenabízí.

Petr Kostolník
Foto: Renault

 
Publikováno: 19. 10. 2023 | Počet zobrazení: 83 článek mě zaujal 14
Zaujal Vás tento článek?
Ano