asseco Aimtec murr

Dieselová DS 4 Cross Rivoli je povedená

Design, technologie a detaily jsou primárními atributy, na které se francouzská značka DS Automobiles zaměřuje. Její modely zaujmou právě vytříbeným designem, ladnými liniemi a robustností, což je vidět na obdivných pohledech lidí, kteří se za vozem otáčejí.

 

Z produktové nabídky, která na českém trhu disponuje modely DS 3, DS 4, DS 7 a DS 9, jsme měli možnost v redakčním testu vyzkoušet zajímavý model DS 4 ve výbavě Cross Rivoli. Tento model může být vybaven pohonem na benzín, naftu nebo také jako plug-in hybrid (varianta E-Tense), kde všechny jsou propojeny s 8st. automatickou převodovkou.
V našem případě využívalo testované vozidlo dieselový agregát 1,5 BlueHDi (doplněn AdBlue) o výkonu 96 kW, kterých dosahuje při 3750 ot./min. Maximum točivého momentu 300 Nm (od 1750 ot./min) přenáší na přední nápravu. Pohon všech kol v nabídce není.
Tento crossover s dlouhou přídí a velkými lemy blatníků je postaven na vylepšené podvozkové platformě EMP2. Díky příponě cross se světlou výškou 189 mm má kromě černé masky spodní část karoserie „zabalenou“ v tmavém plastu. Při své délce 4400 mm a šířce 1830 mm má rozvor 2675 mm. Zajímavá jsou také přední světla LED Matrix Vision s nezaměnitelným světelným podpisem díky svislicím denního LED svícení.

Interiér
Je nový a povedený. Designéři značky opět nezklamali a francouzská elegance je vidět v každém detailu, v použitých materiálech i zpracování. Vysoko postavená palubní deska pěkně navazuje na výplně dveří. Potěšilo mě, že ve srovnání se staršími modely značky se ovládání oken přesunulo ze středové konzole na dveře. Navíc jsou hezky řešena madla předních dveří a díky ambientnímu podsvícení, které se táhne přes celou palubní desku, jsou dobře uchopitelná. Zajímavé jsou také výdechy klimatizace ve dveřích. Líbila se mi tlačítka pod středovým displejem, kdy jedním stiskem jste v nastavení klimatizace, ale třeba k vyhřívání volantu je nutno kliknout dvakrát na displej. Sedadla jsou čalouněna v tmavé kůži, a jelikož je zimní období, byla škoda, že chybělo vyhřívání sedadel.
Nový multimediální systém disponuje pěknou grafikou a rychlejší odezvou. Kamery v zrcátkách vytvářejí reálný obraz z ptačí perspektivy, který jsem ocenil při couvání, navíc je při rozjetí snímán i prostor před vozem. Vkusně je řešena středová konzole s krytou přihrádkou, obrazovkou Smart Touch (usnadňuje přiblížení a oddálení map v navigaci), voličem rychlostí, příjemně jednoduchým ovládáním hlasitosti a jízdními módy.

Výbava a jízdní dojmy
Řidič i spolucestující mají dostatek prostoru i odkládacích přihrádek. Objem zavazadelníku nabízí dobrých 430/1240 litrů. Kromě vytříbeného designu disponuje DS 4 také špičkovou výbavou. Graficky je velmi pěkně povedený head-up displej na čelním skle, systém nočního vidění, sledování mrtvého úhlu na delší vzdálenost, pokročilý jízdní asistent, regulátor rychlosti, rozpoznávání dopravního značení s doporučením rychlosti a další.
Řadový čtyřválcový turbodiesel o objemu 1499 cm³ vytváří dostatečný výkon na běžný provoz, při potřebě předjetí mu zrychlování trvá déle, ale jinak je chod motoru velmi kultivovaný. Oceňuji také dobrou spolupráci s automatickou převodovkou.
Jízda je komfortní i díky systému odpružení, který nastavuje jeho tuhost. Řízení je přesné, podvozek pěkně tlumí drobné nerovnosti, je stabilní a skvěle ovladatelný. Při klidné jízdě ve městě a okrskách jsem naměřil 5 l na 100 km, čistě dálniční provoz si vyžádal 6,3 l na 100 km, a v konečném součtu se ukazatel spotřeby po ujetí 596 km zastavil na hodnotě 5,6 l na 100 km.
Podle mě jde o velmi charismatický model s krásnými detaily, širokou paletou pohonů, bohatou výbavou, skvělým odhlučněním a komfortní jízdou.

Petr Kostolník
Foto: autor

 
Publikováno: 12. 12. 2023 | Počet zobrazení: 55 článek mě zaujal 11
Zaujal Vás tento článek?
Ano