rossleor asseco murr

Kia Ceed SW – Rozumná volba pro rodinné auto

Pokud by si chtěla mladá rodina pořídit prostorný model ještě se spalovacím pohonem, který je kvalitně zpracovaný, disponuje moderními technologiemi a zajímavou cenou, je Kia Ceed SW dobrou volbou.

 

Již několik let patří model Ceed značky Kia mezi nejprodávanější vozy v Česku. Oblibu si získal nejen vyspělou technikou a dnes už i dobrou zůstatkovou hodnotou, ale i evropským designem a nadprůměrnou tovární zárukou sedmi let na prvních 150 tisíc kilometrů. Nedávno prošel tento model modernizací.
Na redakční test jsme měli k dispozici model Ceed v karosářské verzi kombi (SW) s řadovým zážehovým čtyřválcem 1,5 T-GDi, který pohání přední nápravu. Díky sportovněji laděné výbavě GT-Line vypadá kombík i díky oranžovému laku velmi působivě.
Jedním z rozhodujících faktorů při nákupu auta je prostornost interiéru i zavazadelníku, a právě Ceed SW při délce 4605 mm, šířce 1800 mm a výšce 1460 mm nabízí ve své třídě nadprůměrný zavazadlový prostor 625 l, a po sklopení zadních sedadel až 1694 l. Přístup do něj je díky vysoko zvednutému víku pátých dveří s nízkou nakládací hranou velmi dobrý. Navíc jsou pod podlahou další dělené prostory včetně rezervního kola, což je dnes spíše rarita.
Emotivní linie karoserie byla navržena ve frankfurtském návrhářském studiu značky Kia. Působivé vzezření najdeme na přídi s novou menší maskou, která kombinuje chromové lišty s černými prvky a výrazným logem Kia. Masku ohraničují štíhlé full LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel. Kombinaci černé se stříbrnými prvky najdeme i na pěkných discích 17palcových kol, které vhodně doplňují jednoduché boční linie. Záď na sebe upozorňuje velkými svítilnami, logem, spodní chromovou lištou s difuzory a novou grafikou nápisu GT-Line. 

 

Interiér
Devizou Ceedu je prostornost interiéru s dobře ergonomicky rozmístěnými prvky. Prostě si v něm připadáte jako ve známém kokpitu, kde má vše své místo. Za to výrobci patří velká pochvala, protože ovládání klimatizace je klasické s tlačítky a kruhovými ovladači, včetně vyhřívaní sedaček i volantu. Řidič tak nemusí nesmyslně „ťapat“ po displeji, když např. potřebuje snížit nebo zvýšit tepelnou pohodu.
Sedáky jsou pohodlné s dobrým bočním i zádovým vedením a elektrickým nastavením. Silnější tvarovaný věnec volantu dobře padne do rukou, tím jsou i ovládací prvky na jeho ramenou dobře dostupné. Usednutím do zadní řady „za sebe“ zůstalo před koleny ještě 14 cm místa a nad hlavou rovněž. Kaplička před řidičem je přehledná s pěknou grafikou, to samé platí pro středový 10,25“ dotykový displej infotainmentu. Osobně se mi líbila nenápadná přihrádka pod ovládáním klimatizace na indukční dobíjení telefonu a pod ním umístěné konektory na USB i USB C.

Pohon a ceny
Testovaný model v nejdražší výbavě GT-Line je možné pořídit nejen se zážehovým čtyřválcem 1,5 T-GDi, ale také s mild-hybridní dieselovou jednotkou 1,6 CRDi, oba pohony mohou být propojeny buď s manuální 6st. převodovkou, nebo automatickou 7st. převodovkou DCT.
Podvozek Ceed SW je naladěn pro pohodlnou jízdu, dobře pohlcuje drobné nerovnosti a pěkně drží určenou jízdní stopu v zatáčkách. Interiér je dobře odhlučněn a spotřeba se po ujetí cca 870 km ustálila na 6,7 l na 100 km.
Nejnižší cena verze GT-Line je 669 980 Kč s benzínovým pohonem 1,5 T-GDI o výkonu 118 kW a 6st. manuálem. Testovaná verze modelu Ceed GT-Line 1,5 T-GDI GPF 7DCT o výkonu 118 kW při 5500 ot./min, a max. točivého momentu 253 Nm, včetně příplatkového paketu Tech (např. systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím) vyjde po odečtení nabízené 30 tis. slevy na 719 980 Kč.  

Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník

 
Publikováno: 17. 1. 2024 | Počet zobrazení: 67 článek mě zaujal 13
Zaujal Vás tento článek?
Ano