asseco Aimtec murr

Modernizované Clio s full hybridním pohonem

Nejmenší model automobilky Renault Clio se prodává již 34 let. Zatím poslední pátá generace je na trhu 5 let a dnes je v nabídce po nedávné modernizaci. Tento zástupce segmentu B je v novém designu hezky rozpoznatelný.

 

Facelift přinesl kromě kosmetických změn přední a zadní části karoserie podle aktuálního designového jazyka značky rovněž úbytek motorizací. Dnes má Clio, které patří v segmentu B mezi nejprodávanější, v nabídce pouze tři benzinové agregáty: TCe 90, TCe 100 (může spalovat i LPG) a vrcholná verze E-Tech full hybrid 145 s atmosférickým čtyřválcem kombinovaným s elektromotorem. A tuto poslední verzi v nejlepší specifikaci a výbavě esprit Alpine jsme měli možnost vyzkoušet.
Příď má nový design nárazníku, masku i mřížku chladiče s výrazným novým graficky ztvárněným logem. Kromě nově tvarovaných LED světlometů zaujme elegantní řešení denního svícení v podobě šípovitých segmentů směřujících dovnitř. Záď je rozpoznatelná novou grafikou koncových světel s transparentními kryty.

Interiér
V interiéru, který velmi dobře využívá prostor, ke změnám nedošlo. Díky nejvyšší výbavě jsou k dispozici sportovní sedačky s pohodlným posedem a dobrou boční oporou zad i stehen. Dokonce i kolega se svými téměř 2 metry našel pohodlnou pozici. Ve výtečném zpracování interiéru se nachází velký podíl recyklovaných nebo ekologických materiálů, za což výrobce oceňuji.  
Analogové budíky před řidičem byly nahrazeny digitálními přístroji, jejichž grafika je dobře čitelná. Centrální, vertikálně umístěný displej má rovněž výtečnou grafiku i rychlé reakce a umožňuje bezdrátové připojení systémů Android i Apple. Pochvalu si určitě zaslouží nejen ovládání klimatizace pomocí klasických ovladačů místo klikání na displej, ale také tradičně umístěná fyzická tlačítka pro ovládání dalších systémů vozu.

Pohon
Clio je nyní dospělejší, měří přes 4 metry (4053 mm), je široké 1798 mm a vysoké 1440 mm se světlou výškou 142 mm. Rozvor zůstal 2583 mm a objem nádrže je 39 l. Z nabídky šesti výbavových stupňů je verze E-Tech full hybrid 145 nejsilnější se systémovým výkonem 105 kW, která kombinuje spalovací agregát 1,6 l (69 kW) s multimódovou automatickou převodovkou a elektromotorem (36 kW).
Čtyřválec je napevno spojen s převodovkou bez spojky. Skříň převodky disponuje čtyřmi rychlostmi pro spalovací čtyřválec a dvěma pro elektromotor. Mechanickou synchronizaci převodů nahrazuje silnější startér-generátor.
Full hybridní systém E-Tech řidiče vůbec neobtěžuje, vše dělá za něj. Rozjíždí se výhradně na elektřinu a spalovací motor zapojuje při potřebě zvýšení výkonu nebo dobíjení akumulátoru s kapacitou 1,2 kWh. Pokud je potřeba rychlého a svižného předjíždění, pomáhá čtyřválci zvednout dynamiku elektromotor.
Jezdit výhradně na elektřinu, zejména ve městě, jde aktivaci tlačítka na palubovce, ale jen pokud je akumulátor plně nabitý. Pak je Clio velmi živé a dynamicky zábavné. Kromě toho, že full hybrid je nenabíjecí, dočkáte se i překvapivě dobré spotřeby. V kombinovaném provozu jsem po ujetí cca 280 km měl skvělý průměr 4,6 l na 100 km.
Malý hatchback Clio je velmi příjemné auto, vůbec se nedivím, že je v portfoliu značky nejprodávanějším. Je dobře odhlučněn s komfortně naladěným podvozkem (asi nejlepším ve své třídě), který dokáže velmi dobře pohlcovat nerovnosti. Příplatková šedá barva rafale mu ve spojení se 17“ koly a stylově sportovní výbavou esprit Alpine neskutečně sluší.
A cena? Model Clio esprit Alpine E-Tech full hybrid začíná na 640 tisících, s příplatkovou výbavou pack city premium, která zahrnuje mj. i kamerový systém 360°, vyjde na 652 tisíc.

Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník

 
Publikováno: 21. 3. 2024 | Počet zobrazení: 65 článek mě zaujal 12
Zaujal Vás tento článek?
Ano