asseco Aimtec murr

Usměvavý a veselý: tak vnímám ID.Buzz

Tento model vychází z ikony označované jako T1, která se zrodila před 74 lety. Charismatického Bulliho, jak se mu přezdívalo, s dělenými předními skly, proslavilo hnutí hippies. Dnes, v designu doby, ztělesňuje nejmodernější technologie.

 

První seznámení s modelem ID.Buzz v retro designu mi vykouzlilo úsměv na tváři a nebyl jsem sám. Je neskutečně veselý, a tak i působí na lidi, když kolem nich projíždí.
Volkswagen zavedl řadu elektromobilů s označením ID a tento emocemi nabitý minivan ID.Buzz se značce opravdu povedl. A i když měří na délku jen 4712 mm a na šířku 1985 mm, opticky vypadá i díky kolům až v rozích karoserie větší. Je působivý svými jednoduchými liniemi, rozměrnými lemy blatníků kopírujícími 20palcová kola, drobnými designovými prvky, k nimž patří i dvoubarevné provedení (v našem případě oranžovo-bílé), boční posuvné dveře na obou stranách a obří logo značky umístěné mezi předními LED světly Matrix. Přitažlivá záď je rovněž vyvedena v jednoduchých liniích s velkým logem a nápisem ID. Buzz.

 

Interiér
Tento elektrický minivan Pro v limitované edici 260 je postaven na podvozkové platformě MEB a nabízí prostorný prosvětlený interiér. Uvnitř překvapí nejen množství přihrádek a odkládacích ploch, ale i vkusně propracovaný prostor, kde platí dvojnásob, že v jednoduchosti je krása. Zaujme třeba variabilní středový box, šikovná schránka na mobil s indukční nabíječkou nebo konektory USB-C.
Ocenil jsem pohodlná sedadla s polohovatelným sedákem i silnější věnec multifunkčního volantu. Malý displej před řidičem je pevně spojen s volantem, takže kopíruje nastavení volantu. Volič převodovky je umístěn vpravo pod volantem, což může někomu ze začátku dělat potíže, zejména při přepínání mezi couváním a jízdou vpřed. Zajímavostí je i ambientní podsvícení, které reaguje např. na otevření (nedovření) dveří jako indikace. Dominantou je velký tablet infotainmentu uprostřed palubovky s pěknou grafikou a plynulou odezvou.
Zadní pohodlné sedačky umožňují podélné nastavení o 25 cm. Obě vnější disponují body Isofix pro ukotvení dětských sedaček. Cestující vzadu mají k dispozici na posuvných dveřích USB-C a na sloupku tlačítka otevírání dveří. Vstup do zavazadelníku chrání výklopné široké dveře, které v nepříznivém počasí slouží jako stříška s LED osvětlením. Prostor má základní objem 1125 litrů a díky falešné vyvýšené podlaze lze pod ní dobře uskladnit věci proti pohybu.
Velkou pochvalu si zaslouží skvělý výhled proskleným kokpitem na všechny strany, navíc vyšší posed jako v SUV umožňuje lépe vnímat silnici před vozem.

Spotřeba a jízda
ID.Buzz je plný asistenčních systémů, které řidiči usnadňují plynulou a bezpečnou jízdu. Pohon zadní nápravy zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety, který poskytuje max. výkon 150 kW a točivý moment 310 Nm.
Ve městě mu skvělý rejd (poloměr otáčení 11,1 m) pomáhá zdolávat i velmi klikaté ulice. Na dálnici je svižný, ale něco „málo“ si vezme, počítejte s cca 26,5 kWh na 100 km. Jízda je hladká a komfortní, podvozek tužší pro dobré zvládání prudkých zákrut. Zde jsou náklony znát, ale jinak se s nimi vyrovnává skvěle. S propracovanou automatickou rekuperací se dá dobře koordinovat dojezd na jedno nabití baterie o výkonu 77 kWh.
Výrobce jej udává v kombinovaném provozu dle WLTP hodnotou 400 km, což, jak jsem zjistil, je reálná hodnota a pokud se budete snažit, dá se dle vhodných aktuálních podmínek překročit o cca 20-30 km. ID.Buzz podporuje nabíjení výkonem 170 kW, takže na 80 % se nabije za 30 minut. Při klidné jízdě se dá dosáhnout spotřeby cca 21,2 kWh na 100 km.
Základní cena je 1 541 274,00 Kč, testovaná verze Pro v edici 260 vyjde na 1 733 544 Kč včetně DPH.

Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník

 
Publikováno: 21. 3. 2024 | Počet zobrazení: 53 článek mě zaujal 8
Zaujal Vás tento článek?
Ano