asseco Aimtec murr

Renault Kangoo Van: detaily hrají prim

Každé usednutí do malých dodávek je v něčem zvláštní, vždy se v nich dá objevit něco specifického, třeba detail, který jiné obdobně velké dodávky nenabízejí.

 

Malé dodávky jsou neustále v „kurzu“. Jsou praktické a na našem trhu je z čeho vybírat. Ale ne vždy každému může sednout ten který typ. Renault má v nabídce malých užitkových dodávek modely Express Van a Kangoo Van, ten je se dvěma typy karoserie L1H1 a L2H1. Krátká verze L1 nabízí při své délce 4486 mm objem nákladového prostoru 3,3 m3, verze L2 s délkou téměř pěti metrů (4910 mm) disponuje nákladovým prostorem 4,2 m3.  
Na redakční test jsme měli k dispozici prodlouženou verzi L2 třetí generace modelu Kangoo Van s dieselovým pohonem. Podle mě jde o ideální kombinaci velikosti dodávky s prostorným nákladovým objemem (4,2 m3) a rozvorem 3100 mm.

Interiér
Mile mě překvapily nejen výbava vozu, ale také otevírání dveří do kabiny, které se dají otevřít v úhlu až 90 stupňů, takže vstup je velmi pohodlný. Kabina na sobě nedává znát, že sedíte v „užitkáči“, prostě standardní interiér jako v osobní verzi včetně příjemných sedadel s dobrou podporou stehen i zad. Velmi oceňuji, že v interiéru jsou klasické kruhové ovladače na dvouzónovou klimatizaci a standardní tlačítka pod středovým tabletem, kterými se přímo dostanete třeba na vyhřívání sedadel, výstražné blikače nebo start-stop či centrální zamykání, aby se nemuselo klikat na dotykovém displeji. Bezklíčové otevírání i zavírání vozu usnadňuje posádce život.
Posádka má také dostatek odkládacích prostor a přihrádek nejen před koleny spolujezdce, ale také nad hlavou řidiče, širokou zavírací schránku na palubní desce před řidičem nebo uprostřed mezi sedadly, kde je rovněž možnost indukčního nabíjení telefonu. Pod koberečkem spolujezdce je ukryta schránka na hever a lepicí sadu. Postrádal jsem ale prostor na příruční zavazadlo nebo baťoh a háček na pověšení bundy u spolujezdce. Prostě si nemáte kam odložit.  

Nákladový prostor
Ten je od kabiny oddělen pevnou přepážkou, takže se k posádce nedostává tolik rušivých zvuků. Vstup zajišťují nejen zadní dvoukřídlé dveře, ale také pravé posuvné. Ve standardním provedení je nákladový prostor jen „plechový“, za příplatek (jako v našem provedení) jsou stěny pokryty překližkou a podlaha dřevem s protiskluzovým ošetřením. Celý prostor je situovaný „krabicoidně“, aby se pohodlně daly nakládat i rozměrné předměty v celkové hmotnosti od 635 do 995 kg (podle verze). Co ale upoutá, je systém Easy inside rack, skládací konstrukce umístěná v pravé části stropu. Po odaretování se vyklopí dvě spojené podpěry, na které lze umístit delší předměty, třeba štafle nebo trámy, aby nezabíraly prostor na podlaze. Pro tento systém je u spolujezdce snížený stop, aby měly předměty dlouhé do 3 m volnost až do přední části. Prostě pěkně promyšlené.

Pohon
Kangoo Van může pohánět nejen benzínová nebo dieselová jednotka, ale i čistě elektrická varianta, a pouze přední kola. Základ tvoří TCe 130, což je benzínový čtyřválec 1,3 l. V našem případě pohon obstarával nejsilnější dieselový agregát Blue dCi 115 a objemu 1,5 l kombinovaný s dvouspojkovým automatem.
Motor o výkonu 85 kW je kultivovaný a dobře odhlučněný. Pěkná je také spolupráce motoru s dvouspojkovým 7st. automatem. Velmi dobrá je reakce na akcelerátor, maximum točivého momentu je 270 Nm při 1750 ot./min. A i když je skříň nízká, mírné náklony jsou v zatáčkách znát.
Jde o úsporný agregát a po najetí 380 km se na displeji ukázala spotřeba 6,1 l na 100 km jízdy, nehledě na režim. Výrobce udává hodnotu v kombinovaném režimu 5,5 l/100 km. Dosaženou spotřebu hodnotím jako velmi dobrou.
Testovaná verze Kangoo Van L2 Extra Blue dCi 115 EDC v nejvyšší výbavě vyjde včetně DPH na 681 500 Kč.  

Petr Kostolník
Foto Autor

 
Publikováno: 26. 4. 2024 | Počet zobrazení: 49 článek mě zaujal 7
Zaujal Vás tento článek?
Ano