asseco Aimtec murr

Prostorný Espace E-Tech Full Hybrid

Model Espace z dílny Renaultu začínal před 40 lety jako MPV, dnes v šesté generaci je už zařazen do kategorie SUV, které ale pořád nabízí skvělou prostornost.

 

Praktické MPV, které bylo vždy cíleno na větší rodiny, se vlivem změny zájmů klientů přetransformovalo do podoby sportovně laděné karoserie. A nyní v šesté generaci, kterou jsme dostali na redakční test, je z něj velmi povedené SUV.
Mohutná maska s velkými světly a novým logem se mi líbí, když se na ní zadíváte, jakoby se „dravě“ usmívala. Pěkně jsou vyvedeny i boční linie protažené až do zádi, kde pokračují v netypických zadních světlech. Ty obepínají téměř celou záď v neotřelém světelném podpisu.
Espace bylo postaveno na podvozkové platformě CMF-D, která přinesla snížení hmotnosti, propracovaný podvozek s natáčením zadních kol 4Control, který pomáhá v rychlostech do 50 km/h zlepšit manévrovatelnost i poloměr otáčení.
Při délce 4722 mm a šířce 1825 mm nabízí velmi komfortní interiér, který v kombinaci tmavého a světlého čalounění vypadá skvěle. Jeho vzdušnosti pomáhá i prosklená střecha. Variabilitu interiéru lze měnit posunem druhé řady sedadel až o 22 cm a také je sklápět o 31 stupňů.
Přístrojový panel tvoří dva displeje, ten horizontální před řidičem přímo navazuje na středový umístěný vertikálně. Oceňuji je za velmi pěkné rozlišení a rychlou odezvu. Díky infotainmentu s operačním systémem Google není potřeba zrcadlit telefon přes Android Auto a máte možnost využívat přístup nejen k mapám Googlu, ale i k jiným aplikacím. Je velmi intuitivní. Velkou pochvalu si zaslouží klaviatura tlačítek ve dvou řadách pod středovým displejem, kterými lze lehce ovládat klimatizaci, vyhřívání sedadel i volantu.
Pro pohon Espace využívá samodobíjecí hybridní systém E-Tech, který kombinuje elektromotor s přeplňovaným tříválcem 1,2 TCe. Tato sestava dává na přední nápravu celkový výkon 147 kW a 410 Nm, takže o svižnou akceleraci není nouze. Oba motory spolupracují na základě multimodální převodovky, která disponuje dvěma rychlostními stupni pro EV a čtyřmi pro spalovací motor. Převodovku podporuje startér-generátor pro vykrývání prodlev při přeřazeních. Díky tomu se vůz rozjíždí i couvá pouze na elektřinu a ve městě obstará až 80 % času na tento elektrický provoz. Při zapojení spalovací jednotky je jízda velmi kultivovaná a přechody mezi oběma druhy pohonu jsou neznatelné.
Možná se ptáte, proč tolik zbytečné a složité techniky? Je to pro dosažení co nejnižší spotřeby a emisí. Výrobce udává spotřebu 4,7 l na 100 km, nám ukazatel vyhodnotil konečnou spotřebu 5,6 l na 100 km.

Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník

 
Publikováno: 19. 7. 2024 | Počet zobrazení: 8 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 1
Zaujal Vás tento článek?
Ano