asseco Aimtec murr

Meziměstský hybrid má jen pětinové emise

Italská železniční společnost Trenitalia představila svůj nový hybridní meziměstský vlak, první ze sedmi souprav, které budou jezdit na jihu země na trasách mezi Kalábrií, Basilicatou a Puglií.

 

Nový hybridní meziměstský vlak má být uveden do provozu koncem tohoto roku. Tento dálkový bateriový vlak je evolucí soupravy Masaccio společnosti Hitachi Rail, která od roku 2022 obsluhuje městské a příměstské trasy po celé Itálii.
Třísystémová souprava s označením Massaccio Blues pro až 300 cestujících čerpá z bateriového, elektrického, hybridního a dieselového pohonu pomocí inovativní hybridní technologie. Soupravy mohou jezdit buď s dieselovými motory, nebo s bateriovým napájením na neelektrifikovaných tratích, či s pantografy na elektrifikovaných. Vlak je schopen dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h a zrychlení 1,1 m/s², hybridní jízdní režim umožňuje rekuperaci energie při zpomalování a brzdění, což podle výrobce umožňuje snížit emise uhlíku až o 83 % ve srovnání se současnými vlaky s dieselovým pohonem (předchozí modely snížily emise pouze o 50 %).
Vlaky v nové flotile spojují špičkovou technologii s pohodlím meziměstských vlaků. Jsou vybaveny inovativním systémem klimatizace, který optimalizuje spotřebu na základě počtu cestujících. Navíc disponuje značnou kapacitou pro úschovu zavazadel a rozšířenými prostory pro kola.

Jan Tax
Foto: Hitachi Rail

 
Publikováno: 19. 7. 2024 | Počet zobrazení: 1 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 0
Zaujal Vás tento článek?
Ano