asseco Aimtec murr

Nákladní bateriový vlak se osvědčil u těžařů

Americká firma Intramotev uvedla na trh první bateriový elektrický železniční vůz v nákladním vlaku. Nenarazíte na něj však na běžných tratích, ale v podzemí.

 

Svou technologii samohybných bateriových elektrických železničních vozů v tradičním nákladním vlaku s názvem ReVolt americký železniční start-up Intramotev poprvé nasadil a instaloval v dole v Pensylvánii. Renovovaný zásobník železničního vozu již úspěšně absolvoval více než 1000 mil (přes 1600 km) provozu na 27 km dlouhé železnici mezi dolem Cumberland společnosti Iron Senergy a jeho nákladovým terminálem.
Systém ReVolt by měl nabídnout významné úspory paliva a přínosy pro životní prostředí. Jak uvedl generální ředitel společnosti Intramotev Tim Luchini: „Technologie ReVolt funguje podobně jako systém distribuovaného pohonu v tradičních vlacích s více jednotkami tím, že poskytuje další pohon vedle hlavního motoru a zároveň dobíjí jeho baterie z energie generované při brzdění.“
Firma zaznamenala úspěch se svou technologií v těžebním sektoru, přičemž její náhrada za konvenční důlní lokomotivu TugVolt bude rovněž uvedena do provozu ve vápencovém dole v Michiganu koncem letošního roku. Tyto úspěchy představují pro firmu důležitý milník v úsilí o dekarbonizaci těžby i nákladní dopravy.

Jan Tax
Foto: Intramotev

 
Publikováno: 19. 7. 2024 | Počet zobrazení: 1 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 0
Zaujal Vás tento článek?
Ano