asseco Aimtec murr

Nejnovější rychlovlak vyjíždí na španělské koleje

Nových rychlovlaků se dočkaly letos i španělské železnice. Nejmodernější nejen španělský, ale i evropský rychlovlak vyjede ve dvou verzích, které se budou lišit barevným provedením i konfigurací.

 

Zhruba v polovině května letošního roku odhalily španělské státní dráhy Renfe další informace o novém rychlovlaku AVE S-106 Avril, který (s tříletým zpožděním) dopravci dodala firma Talgo a měl by nahradit vlaky starší generace (Alvia S-730, S-130 a S-121).
Tato nyní nejmodernější vysokorychlostní jednotka v Evropě, přizpůsobená i pro přepravu tělesně postižených či jízdních kol, bude zpočátku jezdit na tratích z Madridu na sever do Galicie a Asturie (kde by měla o něco málo zkrátit dobu jízdy) pod tradiční značkou Renfe AVE, a také na tratích mezi Madridem a Barcelonou nebo Valencií v barvách nízkonákladové značky Renfe Avlo.
Do konce roku se nové soupravy mají objevit také na trati z Barcelony do Paříže. Renfe si objednalo třicet jednotek ve dvou verzích: s rozchodem 1435 mm a s možností změny rozchodu na širší iberijský (1668 mm), což umožní vlaku zajíždět na konvenční španělské tratě. Dvě stě metrů dlouhý vlak zvládne rychlost 360 km/h, v běžném provozu bude však jezdit 330 km/h. Nové soupravy pro Renfe vozily lidi už před zahájením jejich oficiálního provozu, šlo ale o zaměstnance drah, kteří testovali nejrůznější aspekty provozu, nebo personál, jenž se současně školil pro nové rychlovlaky.
Verze pro AVE a Avlo se pak liší nejen barevným provedením, ale hlavně počtem míst. Do soupravy „nízkonákladového“ konceptu zařadí dopravce 12 vozů s 589 místy, v 1. třídě v konfiguraci 2+2, v ekonomické 3+2. V dražší verzi pro vlaky AVE je k dispozici 507 míst.

Petr Sedlický
Foto: Renfe

 
Publikováno: 19. 7. 2024 | Počet zobrazení: 1 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 0
Zaujal Vás tento článek?
Ano