asseco Aimtec murr

Hybridní vlaky Mireo vstoupily do služby

V německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko byly po ověřovacím pilotním testování uvedeny poprvé do provozu nové bateriové vlakové soupravy Mireo Plus B společnosti Siemens Mobility.

 

Dvě desítky těchto bateriových hybridních příměstských vlakových souprav, jež bude provozovat Jihozápadní německá dopravní společnost (SWEG), zakoupil kraj v roce 2020 a do regulérní služby nastupují po ověřovacím pilotním provozu nyní.
Klimatizované elektrické vlakové soupravy se 120 místy k sezení, které nahradily dieselové soupravy Stadler Regio Shuttle, mohou odebírat energii z nadzemních trolejových kabelů, pokud jsou nainstalovány, ale mohou používat tento zdroj energie také k nabíjení interních baterií.
Bateriový systém umístěný pod podlahou vozu obsahuje dva kontejnery s li-ion bateriemi s dlouhou životností. Toto napájení v bateriovém módu pak vlaky mohou využívat na 80–120 km trasy tam, kde tratě ještě nejsou elektrifikovány.
Platforma Mireo má vysoce výkonný trakční systém, který umožňuje hybridní soupravě dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h, a to jak v režimu baterie, tak pod trolejovým napájením. Ani pokud jde o zrychlení, není Mireo Plus B s akcelerací 1,1 m/s² nijak pozadu. Protože nevyžadují nadzemní elektrické vedení, zavedení nových souprav umožnilo společnosti SWEG aktualizovat jízdní řád a snížit počet změn, které musí cestující provést, aby cestovali napříč regionem. Podle odhadu Siemens Mobility ušetří nové vlaky až 1,8 mil. litrů nafty ročně.
„Všechny vlaky by měly být šetrné ke klimatu a spoléháme na takováto alternativní ekologická řešení všude tam, kde ještě není nadzemní elektrické vedení,“ řekl ministr dopravy Winfried Hermann, který označil přechod k bateriovým elektrickým vlakům za „novou kapitolu“ pro region Bádensko-Württembersko, jenž je podle něj průkopníkem inovativní vlakové technologie.

Petr Kostolník
Foto: Siemens Mobility

 
Publikováno: 19. 7. 2024 | Počet zobrazení: 1 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 0
Zaujal Vás tento článek?
Ano