asseco murr

Renault posiluje ve dvou segmentech

Poslední červnový týden představila automobilka Renault českým novinářům hned dvě novinky. Jednak kompaktní model segmentu B Captur, resp. jeho faceliftovanou podobu, a pak z druhého konce spektra zcela nový Master 4. generace.

 

Oba modely, které si vedou velmi dobře ve svých segmentech, by měly posílit prodejní čísla značky.

Captur je android
Městské SUV od svého uvedení v roce 2013 si získával stále větší oblibu, svědčí o tom prodejní výsledky: dva miliony prodaných kusů. Dnes patří u značky k nejžádanějším, proto si zachovává vlastnosti, kvůli kterým jej zákazníci preferují. Po modernizaci nepřichází pouze se změnou předních partií, jak jsme u faceliftu zvyklí, vizuální změny nastaly v interiéru i v zadní části.
Nový design přední části je zcela evidentní, dominuje mu vypouklá kapota, propracovaná grafika hlavních světlometů i tvar denního svícení. Úpravou prošla i zadní světla, resp. jejích krycí skla, a nový je difuzor nárazníku. Přepracováním prošly také tlumiče, geometrie odpružení a posilovače řízení.
Při své kompaktní délce 4,23 m nabídne útulný interiér, nově bez použití kůže, kterou nahradily recyklované materiály, a vyšší pozici řidiče za volantem. Díky nové elektronické architektuře získal modernizovaný Captur novou generaci asistenčních systémů, jako je active driver assist pro autonomní řízení druhé úrovně a prediktivní hybridní jízdu pro hybridní verzi, která optimalizuje efektivitu jízdy maximálním využitím elektrické energie.
Captur disponuje nově technologií multimediálního systému OpenR Link s integrovanými službami Google, což je v segmentu B premiéra. Ve voze tak lze využívat stejně jako v chytrém mobilním telefonu mapy Google, asistenta nebo přístup k různým aplikacím. Novinkou je rovněž tlačítko My Safety Switch pro aktivaci nebo deaktivaci vlastních preferencí nastavení pěti systémů ADAS najednou. Prostě systémy, které musí být aktivovány při každém nastartování vozidla, lze najednou vypnout.
Nový Captur bude k dispozici ve třech stupních výbavy: Evolution, Techno a Esprit Alpine, třemi druhy pohonných jednotek a pěti motory. Alternativně nabídne i dvoupalivový motor s pohonem na benzín a LPG.

Robustní Master 4. generace
Od roku 2021 vévodí prodejům velkých dodávek na našem trhu značka Renault, která vděčí tomuto úspěchu právě modelu Master. Ten nově přichází v designu Aerovan s velmi detailně propracovanou aerodynamikou, což vozu poskytuje nejvyšší účinnost ve své kategorii bez ohledu na použitý typ pohonu. Koeficient odporu vzduchu je o více než 20 % nižší nejen ve srovnání s předchozí generací, ale i se všemi současnými konkurenty.
Impozantně působí přepracovaná vertikální maska chladiče s horizontálními LED světlomety a robustním nárazníkem. Interiér kabiny připomíná spíše osobní verze a k dispozici jsou dva výbavové stupně: základní Advance a rozšířený Extra.
Nově Master disponuje systémem OpenR Link s integrovanými funkcemi Google a běží stejně jako u nového Capturu na operačním systému Android Automotive OS 12. Je tak propojenější, má hlasově ovládaného asistenta, navigační funkce apod.
Vznětové varianty využívají čtyři motory Blue dCi o výkonech 77, 96, 110 a 125 kW, které mají dosahovat v průměru o 1,5 l nižší spotřebu. Ty mohou být propojeny s 6st. manuální převodovkou, nebo novým 9st. automatem EAG9 s hydrodynamickým měničem.
Elektrické verze mají na výběr motory o výkonech 96 kW (se 40kWh baterií a dojezdem 180 km) nebo 105 kW (s 87kWh baterií a dojezdem více než 410 km). Tyto verze jsou vybaveny funkcemi V2L (Vehicle-to-Load) a V2G (Vehicle-to-Grid), což umožňuje nabíjení dalších zařízení nebo schopnost dodávat energii do sítě. E-Master se chlubí také rekordním užitečným zatížením 1625 kg a tažnou kapacitou 2,5 tuny. Novinka je navržena tak, aby mohla být v budoucnu vybavena i vodíkovým pohonem.
Kompletní nabídka bude zahrnovat 20 karoserií o objemu od 11 do 22 m3, s o 40 mm větším otvorem u posuvných bočních dveří a o 100 mm delšími ložnými plochami (jsou nejdelší v kategorii). K dispozici je i 20 přestavbových základen přímo z výrobních závodů, což zkracuje dobu realizace.
Podle plánu automobilky bude nový Master s předním pohonem ve verzích furgon L2H2, L3H2 a podvozek L2H1, L3H1 ve spalovací i elektrické variantě k dispozici nyní od léta. Od podzimu pak furgon s vysokou střechou L3H3 a příští rok bude i se zadním pohonem spalovací furgon L4H3 a podvozek L4H1.
A jak říká výrobce, zcela nový Master je navržen tak, aby dojel dál, odvezl více a stál méně.

Petr Kostolník
Foto: Renault

 
Publikováno: 23. 7. 2024 | Počet zobrazení: 20 článek mě zaujal 2
Zaujal Vás tento článek?
Ano