rossleor asseco murr

Sebevědomá Astra nové generace

Nová šestá generace hatchbacku Astra je koncipována v německém designu, jehož hranaté linie vyjadřují svou funkčnost. Nejvýraznější prvek byl dle očekávání na přídi v podobě nového směru Vizor.

 

Jelikož je značka Opel součástí koncernu Stellantis, byla Astra 6. generace postavena na platformě skupiny PSA EMOP2, stejně jako sesterský model Peugeot 308. Ale Astru, která přišla na náš trh počátkem roku 2022, si nelze splést s žádným modelem koncernu, je prostě svá, což se týče i vlastního podvozku. Když se na Astru podívám z jakéhokoliv úhlu, každá linie dokáže vypravovat určitý příběh.  
Přední část Vizor, kterou Opel zavádí do všech svých modelů, predikuje eleganci, přitom střední vypouklá linie kapoty směřující k logu uprostřed masky evokuje dynamiku. Už od základní verze má kompletní LED osvětlení auta včetně samočinných předních světel. Boční silueta se svažující střechou dává tušit sportovní ambice, což platí i pro dynamickou záď. Z každého prvku čiší sebevědomí. Navíc s pěknými disky a 18palcovými sportovními rozměry pneumatik vypadá skvěle.
Na výběr je 5 barevných odstínů karoserie s možností volit navíc provedení střechy v bílé nebo černé variantě.

Neotřelý, ale jednoduchý interiér
V nové Astře dlouhé 4374 mm, vysoké 1470 mm a s rozvorem 2675 mm je kupodivu i prostorný interiér. Je vyveden jednoduše, přitom dokáže uchvátit detaily a různými přihrádkami na drobnosti. Celý je v šedivém provedení se stříbrnými prvky, jehož dominantou je široký displej zabírající dvě třetiny palubní desky. Jedná se o nové grafické rozhraní chytrého infotainmentu Pure Panel, které řidiči poskytuje na dvou 10palcových displejích všechny potřebné informace. Grafika je pěkná s velmi dobrým rozlišením. Ocenil jsem jednoduchou bezdrátovou propojitelnost chytrého telefonu během několika sekund a také možnost využití hlasových pokynů. Uvažuji, proč někteří řidiči jezdí pořád s telefonem v ruce, přitom je evidentní, že jejich vozidlo uvedenou funkcí disponuje.
Řidič i spolujezdec jsou přímo obklopeni technologiemi a skvělou konektivitou. Jejich ergonomická sedadla s funkcemi ventilace i masáží disponují certifikací AGR pro zdravá záda, což jsem ocenil při delší jízdě. K tomu hodně pomohlo velmi dobré odhlučnění interiéru.  
V druhé řadě sedadel jsou pohodlná místa spíše pro dva pasažéry, ale pro nouzové svezení třetího na kratší vzdálenost se dá vydržet. Při měření posedu za sebe jsem měl před koleny 11 cm prostoru a nad hlavou 15 cm. Objem zavazadlového prostoru je pěkných 422 litrů, po sklopení opěradel zadní řady se dostaneme až na 1339 litrů.

Portfolio pohonů
Astra je nabízená ve dvou výbavových stupních: Edition a GS, a v nabídce má dvě tříválcové zážehové motorizace o objemu 1199 cm3 ve výkonech 81 a 96 kW, jednu čtyřválcovou vznětovou motorizaci a plug-in hybrid.
Základní zážehová verze je propojena pouze s manuální 6st. převodovkou, silnější verze může mít i 8st. automat. Jediná vznětová motorizace 1498 cm3, kterou jsme měli k dispozici na redakční test, je propojena pouze s 8st. automatickou převodovkou. Její maximum výkonu 96 kW dosahuje při 3750 ot./min. a točivý moment 300 Nm při 1750 ot./min. Automat řadí pěkně, téměř neznatelně a řízení je přesné a velmi hbité.
Podvozek má sice architekturu PSA, ale byl upraven o vlastní tlumiče i pružiny s lepší charakteristikou, stabilizátory náprav, řízení, brzdy apod. Jeho sportovní naladění omezuje náklony v zatáčkách a skvěle dokáže filtrovat nerovnosti vozovky včetně menších výmolů. Vůz dokáže zrychlovat i při nižších otáčkách a podvozek je pěkně stabilní i při vyšších rychlostech.

Závěr
Dieselová varianta je skvělá na delší cesty. Díky ergonomickým sedadlům není cítit únava, interiér je velmi dobře odhlučněn a hatchbach nabízí nízkou spotřebu. Výrobce udává mimo město 4,4 l a kombinovanou spotřebu 5 l na 100 km, nám se po ujetí 512 km ustálila spotřeba na 5,5 l na 100 km v kombinovaném režimu. Chválím skvělou ovladatelnost i dynamiku a intuitivnější ovládání.
Opel do nové Astry implementoval „silnou“ výbavu asistentů, některé známe jen z vozidel vyšších tříd. Základní cena začíná na necelých 550 tisíc a testovaná verze, která bývá nabita bezpečnostními a asistenčními systémy, za necelých 776 tisíc, ale tyto ceny jsou již včetně DPH.

Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník

 
Publikováno: 1. 9. 2024 | Počet zobrazení: 62 článek mě zaujal 11
Zaujal Vás tento článek?
Ano