rossleor asseco murr

Vozy s čínským rodokmenem z Evropy

Na zavedení dodatečného cla na dovoz elektromobilů z Číny chtějí čínské automobilky vyzrát výrobou v Evropě. V Polsku už zahájil výrobu společný podnik automobilky Leapmotor a koncernu Stellantis.

 
První kusy malého elektromobilu T03 značky Leapmotor vyjely z továrny Stellantisu ve městě Tychy v polovině června a sériová výroba by se naplno měla rozjet v září. Stellantis, který má ve společném podniku 51% podíl, si vybral svůj polský závod zejména kvůli nižším výrobním nákladům, které ve zmíněné továrně činí podle informací analytiků 400 až 500 eur (9900 až 12 300 Kč) na jeden vůz, což je podobné, jako v závodě Leapmotor v Číně, zatímco v Itálii je to zhruba 1000 eur.
V plánu společného polského podniku je od prvního čtvrtletí příštího roku vyrábět zde i další model značky Leapmotor, a to SUV A12. Firma už začala připravovat místní výrobu komponentů.
V maďarském Szegedu zas buduje svou novou továrnu na osobní vozy automobilka BYD. Její záměr je vyrábět ročně 150 tis. elektromobilů a výrobu plánuje spustit před rokem 2026. Chery Automobile chce se španělským výrobcem EV Motors obnovit provoz v uzavřené barcelonské továrně, kde působil japonský Nissan. S italskou vládou zase jedná o výstavbě nové továrny s kapacitou 100 tis. vozů ročně značka Dongfeng.

Foto: Leapmotor
 
Publikováno: 1. 9. 2024 | Počet zobrazení: 87 článek mě zaujal 17
Zaujal Vás tento článek?
Ano