Komfortní fastback Peugeot 408
Peugeot 408 byl představen v prvním čtvrtletí loňského roku a patřil mezi nejzajímavější novinky. Staví na nové koncernové platformě EMP2, kterou už využívá i sesterský Citroën C5 X.
Pokud se pozorně zadíváte na tento atypický, přitom velmi zajímavý robustní model, zjistíte, že v sobě snoubí několik karosářských stylů. Nicméně automobilka jej řadí do kategorie fastback.
Podlouhlá karoserie v dynamickém designu fastbacku má délku 4,69 m a je 1,85 m široká. Při své relativně nízké sportovní výšce 1,48 m nabízí zvýšený podvozek (188 mm). Za prostornost vděčí interiér širokému rozvoru náprav (2787 mm).
Model 408 může pohánět buď benzínový tříválcový agregát 1,2 PureTech, nebo jeden ze dvou plug-in hybridních jednotek, které kombinují 81kW elektromotor s benzínovým motorem 110 nebo 132 kW (150/180 k). K dispozici je výhradně 8st. elektrická automatická převodovka e-EAT8 a pohon předních kol. Na výběr jsou dva výbavové stupně (Allure a GT).
Interiér
Kvůli svažující se střeše nabízí interiér omezený vnitřní prostor nad hlavami vyšších cestujících vzadu, ale já se svou výškou 173 cm jsem se pohodlně posadil za sebe. Naopak překvapil velký prostor před koleny na zadních sedadlech, což je v tomto ohledu nejvíce místa ze všech současných modelů značky.
Inovovaný i-Cockpit už nepřekvapí kompaktním volantem s integrovanými ovladači, ale 3D přístrojový panel s 10“ digitálním displejem a 10“ HD centrálním displejem ohromí skvělou grafikou. Pod středovým displejem je konfigurovatelná lišta i-Toggles, která umožňuje preferenční osobní nastavení tlačítek. Tím lze získat rychlý a intuitivní přístup ke zvoleným funkcím vozu. Pod lištou je pak klaviatura klasických tlačítek pro ovládání klimatizace, vyhřívání skel apod. K dispozici je rovněž indukční nabíjení telefonu a připojení bluetooth pro dva chytré mobily současně.
Zavazadlový prostor v hybridním provedení je 471 litrů, to je o 65 litrů méně než u benzínové varianty, která nabízí nadprůměrných 536 litrů. V základu se kufr může pochlubit délkou 972 mm a šířkou mezi podběhy 1052 mm.
Pohonný systém
K testu jsme měli k dispozici silnější variantu plug-in hybridního systému 132 kW ve výbavě Allure. Systém kombinuje zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,6 l a elektromotor. Kapacita akumulátoru je 12,4 kWh a podle výrobce by měl vůz v elektrickém režimu zvládnout 63 km.
Akcelerace plug-in hybridní motorizace je dobře lineární a pěkně jede i ve vysokých rychlostech. Pouze v elektrickém režimu vůz reaguje okamžitě na sešlápnutí plynového pedálu, v hybridním má určitou prodlevu, což je nepříjemné, když je potřeba okamžité reakce při předjíždění. V elektrickém režimu se nám povedlo dosáhnout dojezdové hodnoty 42 km, což je oproti deklarované o 21 km méně.
Pokud je u plug-in hybridního systému nabitá baterie, je spotřeba ideální i s tak těžkým vozem, v případě jízdy bez nabité trakční baterie spotřeba rapidně vzroste. Proto je pro dobrou efektivitu jízdy nabíjení velmi klíčové.
Závěr
Sportovně laděný fastback má tužší podvozek s nižším komfortem odpružení, čímž si skvěle poradí se zatáčkami. Ale nejlépe se chová ne při sportovní, ale při klasické rychlé jízdě, kde se také nejvíce projeví komfort a bezvadné odhlučnění, kterému přispěla dvojitá skla v oknech. Po ujetí 484 km na různých silnících a režimech se hodnota spotřeby ustálila na 5,2 l na 100 km.
Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník