rossleor asseco murr

Modernizovaná Toyota Corolla TS ve výbavě Style

Označení TS znamená u japonské automobilky Touring Sports, lidově kombi. A v dnešní době módních „esúvéček“ a crossoverů jde jakoby o opomíjený druh, přitom tato karosářská varianta patřila vždy do kategorie rodinných „náklaďáků“.

 

Osobně jsem měl vždy nejraději tuto variantu, a to z důvodů, že se do něj vešlo opravdu hodně. Tak jsem byl zvědav na tohoto krasavce, kterého jsme měli na redakční test. Jde o hybridní model kombinující benzínový motor se zdvihovým objemem 1798 cm3 (1,8 l) a výkonu 72 kW dosahujícího při 5200 ot./min, který společně s elektromotorem poskytuje systémový výkon 103 kW (140 k).

Nadčasový design
Toyota u Corolly sází na příjemnou vizáž, proto si každá generace drží stabilní design, který sice nevyčnívá, ale zato je neustále v hledáčku svými jemnými liniemi a pěknými tvary dané doby. Tato filozofie vynesla Corolle titul nejprodávanějšího auta na světě. A loňská modernizace jí v tom určitě také pomohla.
Velmi povedená protáhlá silueta zaujme čistými liniemi s jemnými prolisy. Ve spojení s mohutnou přídí, svažující se střechou a 17palcovými litými koly evokuje eleganci. Obří přední světlomety jsou po modernizaci v provedení Bi-LED technologie, což jsme ocenili při noční jízdě. Prostě vidíte bezvadně.

Jsme uvnitř
Interiér po modernizaci dostal nové materiály čalounění i nový multimediální systém. Vše je pěkně zpracováno a velmi pečlivě rozvrženo. Přední sedačky nabízejí díky dobrému bočnímu vedení skvělou oporu těla, což umožňuje vstřebávat desítky kilometrů, aniž by řidič pociťoval únavu. Zadní „lavice“ nabídne plnohodnotné místo pro dva dospělé cestující, ale trojice dětí by neměla mít problém. Díky delšímu rozvoru 2700 mm měl i kolega s výškou téměř dva metry dost místa za řidičem.  
Silný věnec multifunkčního volantu pěkně padne do dlaní, velmi přehledně jsou rozmístěna tlačítka na něm, pomocí kterých lze ovládat i jízdní asistenty. Přehlednost nabízí i palubní deska. Prostě vše je hezky na očích i na dosah řidiče i spolujezdce. Skvělé kruhové ovladače klimatizace dávají tušit, že by se automobilky mohly vrátit k tomuto trendu, neboť ovládání je intuitivní a bezpečné, na rozdíl od klikání na dotykový displej.  
Oceňuji digitální kapličku před řidičem, která nabízí velmi pěknou a přehlednou grafiku. Nejinak tomu je i u středového tabletu s dobře čitelnými ikonami i funkcemi včetně zrcadlení mobilního telefonu. A když už jsem u něj, nesmím zapomenout na indukční nabíjení telefonu, je dobře přístupné, kontrolka jasně signalizuje nabíjení a nestalo se mi, že bych zapomněl telefon ve vozidle, jako u některých značek. U nabíječky jsou také dobře dostupné spínače vyhřívaní předních sedadel.
Po různých otočných páčkách řadiček a přepínačů v elektrických vozech bylo skvělé opět držet klasickou řadicí páku bezstupňové převodovky e-CVT přesně tam, kde má být, uprostřed středového tunelu. Za otravné považuji neustálé upozorňování na překročení aktuálně dané rychlosti, které ve vozech sice musí být, ale upozornění při překročení 2-3 km v hod. je nesmyslné, navíc, když k jeho vypnutí se musí hledat klikáním v menu, což je větší nebezpečí, než překročit rychlost např. o 3 km, což je navíc předimenzovaná rychlost.   
V interiéru mi chyběly odkládací přihrádky na drobnosti, kromě dvou otvorů pro 0,5litrové lahve uprostřed a loketní opěrky toho více nebylo, teda mimo prostoru ve dveřích, ale tam stačí pro zaplnění jedna lahev.
Do zavazadelníku je dobrý přístup prostřednictvím vysoko otevíracím pátým dveřím, jeho délka při sklopených zadních sedadlech je 1860 mm a šířka 1430 mm. Objem až po střechu je 1606 litrů, ale základní objem „kufru“ činí 596 litrů – pro někoho málo, pro někoho dost. Navíc je pod zvedací podlahou další prostor.

Pod kapotou
K redakčnímu testu jsme měli k dispozici ze dvou dostupných hybridních nenabíjecích pohonů ten slabší se systémovým výkonem 103 kW. Při hmotnosti vozidla 1955 kg ale bohatě stačil. Ocenili jsme velmi dobrý projev kombinovaného pohonu. Displej před řidičem pěkně zobrazuje provoz systému včetně nabíjení, plachtění, rekuperace apod.
Corolla dobře reaguje na pohyb akcelerátoru, když je potřeba předjíždět, dokáže být velmi mrštná. Sice je přitom více slyšet v kokpitu projev benzínového motoru, ale poté, při ustálené jízdě je odhlučnění bezproblémové.
Líbila se nám práce hybridního systému, který při nízkém zatížení využíval pouze elektromotor, což jsme ocenili zejména v městské zástavbě. Jízda je tichá, klidná, bezemisní a úsporná, přitom dokáže hbitě reagovat na plynový pedál. To vše se nakonec odrazí na spotřebě, ve městě byla spotřeba kolem čtyř litrů, na dálnici se pohybovala přes pět litrů na 100 km. Konečná hodnota po jízdě v kombinovaném cyklu ale mile překvapila – 4,8 l na 100 km.  

Závěr
Toyota Corolla TS je při své délce 4650 mm všestranným univerzálním vozem s elegancí a dostatkem prostoru pro cestující i jejich zavazadla. Oceníte komfortní podvozek a výtečné jízdní vlastnosti. A cena základního modelu? 777 900 Kč. Cena testované verze ve výbavě Style je 896 900 Kč včetně DPH.   

Petr Kostolník
Foto: Petr Kostolník

 
Publikováno: 25. 9. 2024 | Počet zobrazení: 17 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 3
Zaujal Vás tento článek?
Ano