Automobilky zavírají své provozy, na řadě je Audi
Podobně jako další výrobci aut se i Audi z koncernu VW potýká s problémy. Najít investora, který by koupil bruselský závod, se jí nepovedlo, a vedení zamítlo variantu, kdy by se v továrně vyráběly součástky nebo prováděla recyklace.
Výroba luxusních automobilů značky se čtyřmi kruhy by v ní měla skončit v únoru příštího roku a poprvé od roku 1988 tak zanikne nějaký výrobní závod koncernu VW. Pravděpodobně však nebude jediným, úsporné kroky se dotknou zejména značky VW z mateřského koncernu, která plánuje uzavřít nejméně tři závody v Německu a zrušit desítky tisíc pracovních míst.
Německá vláda sice vyzvala k zachování pracovních míst, vedení koncernu však trvá na úsporných opatřeních, od nichž si slibuje zvýšení konkurenceschopnosti, drcené nyní zejména vysokými výrobními náklady.
Škrtají i další automobilky největšího evropského koncernu, třeba česká Škoda, nicméně půjde zejména o úspory v oblasti nepřímého personálu, tzn. míst, která nejsou přímo spojena s výrobou aut. Jak uvedl člen představenstva mladoboleslavské automobilky Martin Jahn: „Škoda Auto je v dobré finanční kondici a letos bude mít nejlepší ziskovost i obrat v historii.“
Od ledna do konce září navýšila celosvětový prodej aut o 5 % na 671 tisíc a dařilo se jí hlavně v Evropě.
Foto: Audi