Projekt ukázal kreativní potenciál studentů
Na ČVUT v Praze proběhlo 12. prosince vyhlášení výsledků soutěže „Capture Allure“, společného projektu ČVUT a automobilky Peugeot, v níž měli studenti vyjádřit fotografií nebo videem hlavní hodnotu a samotnou podstatu značky.
Allure, spolu s Emotion a Excellence patří mezi hlavní pilíře značky Peugeot. A jak uvedla Jiřina Nováková, marketingová ředitelka značky Peugeot v ČR: „Slovo Allure nemá v češtině jednoznačný slovní ekvivalent, proto jsme se rozhodli vyjádřit jej obrazem. Už loni se toho skvěle zhostil náš ambasador, herec Radim Fiala, který s modelem Peugeot 408 na téma Allure natočil působivé video. Právě to nás inspirovalo k tomu, abychom se letos pokusili o něco podobného, a to, jak jej dokáže kreativně ztvárnit mladá generace. Tak se zrodil společný projekt mezi značkou Peugeot a ČVUT.“
Cílem kreativně vzdělávacího projektu, na němž automobilka spolupracovala s Masarykovým ústavem vyšších studií (MÚVS) ČVUT v Praze, bylo zejména podpořit tvořivost a inovativní nápady studentů, které tak mohou přispět jak k osobnímu rozvoji a rozšíření profesních kompetencí studentů, tak i k posílení image a vnímání značky Peugeot. Měl by také pomoci zvýšit všeobecné povědomí o elektromobilitě a seznámit mladou generaci s výhodami i specifiky elektrických vozů.
Do výzvy „Capture Allure“ se pod mottem „Zachyť esenci přitažlivosti“ zapojily téměř tři desítky (27) týmů složených z 68 studentů a studentek z MÚVS, ale i z dalších fakult ČVUT. Týmy měly k dispozici tři elektromobily Peugeot e-208, e-308 a nový model e-3008. Zadání bylo vyjádřit fotografií nebo videem fenomén Allure a jak by jej prezentovaly na sociálních sítích. Přitom všech 27 týmů mohlo soutěžit v obou kategoriích.
„Výsledky nás velmi příjemně překvapily. Fotografie i videa ukazují, kolik energie a kreativity studenti do svých děl vložili,“ konstatuje Jiřina Nováková.
Podle organizátorů se záměr vydařil a vozy byly zvěčněny v různých prostředích, často fascinujícím a inovativním způsobem. Vítězem kategorie Fotografie se stal tým č. 26 (Tomáš Boháč, Anna Pirková, Bára Jílková, Jan Hrabák a Matěj Říha), který získal odměnu 15 000 Kč, v kategorii Video si prvenství a částku 25 000 Kč odnesl tým č. 7 (Sandra Málková, Mikuláš Matějka a Michal Kulja).
Finanční odměny si rozdělili i další soutěžící na druhém a třetím místě v obou kategoriích, ale ani ostatní účastníci nepřišli zkrátka, všichni obdrželi věcné ceny.
„Z pohledu výuky je projekt neocenitelný, protože si studenti a studentky vyzkouší tvorbu multimediálního obsahu s reálným produktem, osvojují si marketingové postupy, ale i dovednosti v oblasti digitálního obsahu, analýzy spotřebitelských trendů a ekologických aspektů moderní mobility,“ řekl Ing. Oldřich Bronec z MÚVS ČVUT, který stál u zrodu projektu.
Soutěž ukázala, že spojení kreativního myšlení a moderních technologií přináší nejen inovativní výsledky, ale také inspiraci pro další spolupráci mezi akademickou a komerční sférou.
Petr Kostolník
Foto: Peugeot, Petr Kostolník