rossleor asseco murr

Škoda vyrobila pro VW už milion bateriových systémů

Na jaře roku 2022 začala Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrábět bateriové systémy pro elektromobily. A před závěrem roku 2024 už si může odškrtnout významný milník: ve středu 4. prosince vyrobila miliontý bateriový systém pro vozy koncernu VW.

 

Den před tradičním Mikulášem sjel z výrobních linek mladoboleslavské továrny, která je jediným evropským výrobním místem bateriových systémů pro plně elektrické vozy na bázi modulární platformy MEB koncernu Volkswagen mimo Německo, jubilejní milióntý kus tohoto zařízení.
Výroba bateriových systému v Mladé Boleslavi má už letitou tradici, baterie vyrábí automobilka od roku 2019, nejprve vysokonapěťové trakční systémy pro plug-in hybridy včetně Superbu iV, Octavie iV a další vozy koncernu s tímto pohonem, a od roku 2022 pro plně elektrické vozy na platformě MEB. Tu využívají např. modely Enyaq, SUV Elroq, ale i další vozy z rodiny koncernu Volkswagen.
Výrobní zázemí zabírá plochu zhruba 10 500 m² a na nově vybudované automatizované výrobní lince s kapacitou více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok, se v jednotlivých směnách do montáže zapojí kolem 90 zaměstnanců, jimž asistuje a pomáhá 82 plně automatizovaných robotů, obstarávajících manipulaci s obzvláště těžkými součástmi.
A že jich zde vzniká opravdu požehnaně: každých 60 sekund opouští linku další nový bateriový systém pro platformu MEB, přičemž hmotnost finálního kompletu (v případě největší varianty s kapacitou 82 kWh) činí bezmála půl tuny (zhruba 490 kg). Kromě ní zde vznikají ještě střední verze s devíti moduly a kapacitou přes 62 kWh, a nejmenší baterie s osmi moduly a kapacitou 55 kWh.
Li-ion trakční akumulátory vyráběné v Mladé Boleslavi se vyznačují modulární konstrukcí, která usnadňuje výrobu široké škály variant. Baterie se skládají z 8 až 13 modulů s 16 až 26 články a kapacitou 55 až 91 kWh (čistá využitelná kapacita je 52 až 86 kWh). Kromě modulů, osazených články, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB i skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení.
A jak uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Andreas Dick, v Mladé Boleslavi už probíhá i výstavba dalšího zařízení pro rozšíření kapacity výroby bateriových systémů, která přinese lepší a výkonnější systém montáže baterií s použitím nových technologií.

Petr Kostolník
Foto: Škoda Auto

 
Publikováno: 30. 12. 2024 | Počet zobrazení: 17 | Počet přeposlání: 0 článek mě zaujal 2
Zaujal Vás tento článek?
Ano