Evropský japonec - Honda Civic
Nová generace, v pořadí již devátá, byla představena veřejnosti na loňském podzimním autosalonu ve Frankfurtu a na český trh se dostala v letošním březnu. A o kom je řeč? Jde o Hondu Civic, model roku 2012.
Vzhled karoserie nové generace zůstal proporcionálně oproti předcházející generaci zachován. Tým designérů se zaměřil hlavně na detaily, díky kterým působí dnešní Civic propracovanějším dojmem, a na vysoký standard bezpečnosti, mezi který nepochybně patří konstrukce kabiny rozptylující energii nárazu.
Předchozí generace Hondy Civic byla uvedena na trh v roce 2006 a zaujala, díky unikátní podvozkové platformě s palivovou nádrží umístěnou uprostřed, hlavně změnou prostorového uspořádání. Japonský vůz segmentu C byl navržen pro evropský trh a díky variabilitě a praktičnosti si získal spousty příznivců. Vývojový tým proto při navrhování nové generace vycházel z těchto silných stránek. Nový vůz získal více elegance a dynamiky. Jeho výška se snížila o 20 mm a malinko se rozšířil (o 10 mm). Linie karoserie podtrhují nízký a stabilní vzhled. Příď v výraznými světlomety se již přibližuje stávajícím vozům Honda. Zadní světla jsou z bezpečnostního hlediska posunuta výše, jsou lépe viditelná. Horizontální prvek na zádi v podobě aerodynamického spojleru, který slouží zároveň jako horizontální brzdové světlo, zdůrazňuje šířku vozidla.
Novinka si zachovala futuristický rozměrný interiér s variabilním uspořádáním. Kokpit je rozdělen na dvě zóny, které kombinují analogové a digitální ukazatele. Použity jsou kvalitnější materiály a nechybí elektrická zásuvka, vstupní port USB a AUX. Ovládací prvky včetně řadicí páky jsou umístěny intuitivně s ohledem na ergonomii. Zajímavé je sedadlo řidiče, které díky kompresoru vhánějícímu vzduch do vzduchových polštářů, umožňuje řidiči najít si tu nejlepší pozici. Sportovní charakter vozu umocňují také tři kruhové přístroje před řidičem. Podle výrobce disponuje Civic nejprostornějším interiérem v segmentu C. Také zavazadlový prostor nabízí nadprůměrných 401 l, který se dá zvětšit schránkou pod podlahou o dalších 76 l.
V nabídce má nový Civic tři motory: dva benzínové 1,4 i-VTEC a 1,8 i-VTEC (73/104 kW) a dieselový agregát 2,2 i-DTEC o výkonu 110 kW. Všechny motory jsou spojeny se 6stupňovou manuální převodovkou a vybaveny systémem ECO Assist, funkcí vypnutí motoru při zastavení vozu a asistentem pro rozjezd do kopce. Motor s objemem 1,8 l může být spojen se speciálně navrženou 5stupňovou automatickou převodovkou.