asseco Aimtec murr

DS3 Cabrio: ovládání plátěné střechy do rychlosti 120 km.h-1

Po necelých třech letech, kdy Citroën přišel na trh s modelem DS3, je tady jeho upravená varianta s rolovací plátěnou střechou. Automobilka zachovala boční profil vozu a místo složitého mechanismu skládací střechy zvolila posouvající se plátno.

 

Elegantní styl, dynamický design a možnost sestav v různých barevných kombinací střechy a čalounění posunuly prodejnost modelu DS3. Za dobu tří let od uvedení na trh se ho prodalo přes 200 000 ks. Novinka v podobě modelu DS3 Cabrio by mu měla dál v prodejnosti sekundovat.
Kabrio převzalo z hatchbacku DS3 výrazný styl i celkové rozměry, jen místo pevné střechy se na ližinách posouvá plátěná střecha, která se dá ovládat až do rychlosti 120 km.h-1. Vypadá to jednoduše, ale vývojáři si asi přišli na své. Systém musel být patřičně vyztužen, aby byla zabezpečena bezpečnost a aby se dal ovládat při takových rychlostech, navíc se střecha složí včetně zadního okna za 16 s. Díky tomu se zvedla hmotnost vozu o 25 kg proti hatchbacku. Zatažené plátno střechy je umístěno až za zadními sedadly, takže ani cestující vzadu si nebudou stěžovat na špatný výhled.
Nabídku individualizace hatchbacku možnostmi barevných a grafických kombinací střech a interiérů rozšířila stahovací střecha o tři barvy plátna: černou v základu a pak modrou a grafickou s logem DS a 6 barevných variací prvků na palubní desce. Povedené je také odhlučnění stahovací střechy. To je docíleno zpracováním vnitřní vrstvy střechy, která zajišťuje akustický komfort. Stejně jako u staršího hatchbacku nabízí i kabrio 5místné usazení dospělých cestujících a největší zavazadlový prostor ve své kategorii, který v základním objemu činí 245 l. 
Velmi zajímavým prvkem jsou trojrozměrnou technologií provedena zadní světla. Středovou část světla tvoří opálová lišta z 31 LED diod a sada zrcadel a skel, která rozdělují paprsky tak, že se obraz světelné lišty opakuje do nekonečna. Tím je docílen hluboký 3D efekt zadních světel. 
Čtyři motorizace DS3 Cabrio zahrnují: 1,2 VTi (60 kW) a 1,6 VTi (88 kW) s manuální 5stupňovou převodovkou, dále 1,6 THP (115 kW) s manuální 6stupňovou převodovkou a 1,6 e-HDi (68 kW) s 6stupňovou pilotovanou převodovkou BMP6 Airdream. Pro poslední motorizaci je k dispozici také systém Start/Stop. /kos/
 

 
Publikováno: 9. 8. 2013 | Počet zobrazení: 2713 článek mě zaujal 610
Zaujal Vás tento článek?
Ano