asseco Aimtec murr

Pražské letiště testovalo obří autobus

Letiště Václava Havla po úpravách, které mu umožňují přijímat největší dopravní letadlo na světě, Airbus A380, mělo v únoru příležitost přivítat dalšího giganta - tentokráte v oblasti pozemní dopravy. Ve zkušebním provozu testovalo dopravní obsluhu pomocí obřího autobusu.

 

Na linku 119 spojující letiště s pražským metrem byl nasazen od 10. do 19. února Mercedes Capacity L s přepravní kapacitou 193 pasažérů, který se svými téměř 21 m délky je nejdelším městským linkovým autobusem v Evropě s jedním kloubem. Patří i mezi nejdelší autobusy na světě. Jak uvedl pro deník E15 Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje MHD v metropoli, je to jedna z možností, kterou firma zvažuje pro řešení problematického stavu s dopravou cestujících na letiště do doby, než se podaří vybudovat plánované železniční spojení s letištěm. To se však zatím bezvýsledně řeší už od 90. let. Teprve loni schválilo ministerstvo dopravy přestavbu nynějšího spojení z Masarykova nádraží na Kladno, z něhož má vést odbočka na Letiště Václava Havla. Proti projektu se však staví radnice Prahy 6, jejímž územím plánovaná trasa vede, avrhují ekologicky ohleduplnější technické řešení využívající delší úsek vedený tunelem.
Počet cestujících na pražském letišti loni stoupl o téměř 8 % a překonal 12milionovou hranici a pražská MHD, zvláště v sezoně, nápor turistů nezvládá. Na lince zajišťující spojení z letiště na metro jezdí standardní kloubové autobusy o délce 19 m, takže pro provoz superdlouhých vozidel by bylo nutné vyjednat výjimku u ministerstva dopravy. Ropid chce kromě vysokokapacitního autobusu Mercedes vyzkoušet i dvoukloubové autobusy.
 

 
Publikováno: 23. 3. 2016 | Počet přečtení: 1370