asseco Aimtec murr

Nejčastěji se mění vozidlo po 4 letech

Když si člověk kupuje nové nebo ojeté auto, většinou dnes počítá s tím, že jej bude užívat tři až čtyři roky, než vozidlo znovu obmění. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky autobazaru AAA Auto, kde více než 57 % zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do čtyř let. A nejčastěji se vrací pro vozy značky Škoda.  

 

Jak uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto: „Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku.“

Nejčastěji mění vozy mladí lidé do 30 let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku, tedy v rozmezí 30 až 50 let (54,7 %), mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až 5 let. „Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplňuje Karolína Topolová.

V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) byla třetí nejvyhledávanější značka Renault (8,9 %) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili modely Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Tak jako v případě jiného druhu zboží, i v případě trhu s ojetými vozy platí vysoká pravděpodobnost, že si zákazník v případě spokojenosti s výrobkem koupí opět ten samý vůz znovu. Spokojenost a návratnost zákazníků je z dlouhodobého hlediska monitorován.

Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojevuje jen v opakovaných nákupech, ale znamená i vyšší potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů stejné značky či doporučení nákupu v AAA Auto svým známým. Nezanedbatelným faktorem je i volba Mototechny jako prodejce téměř nových, půlročních a zánovních vozů. 

 
Publikováno: 24. 3. 2016 | Počet přečtení: 797