asseco Aimtec murr

Již 300 000 vyrobených motorů PureTech

V továrně Française de Mécanique oslavili 19. března 2016 významný milník, kterým byla výroba tříválcového benzínového motoru PureTech s pořadovým číslem 300 000. Výroba těchto motorů začala v továrně v březnu 2014 a v současné době jich každý týden smontují čtyři týmy 6450 ks.  

 

Tříválcový výkonný motor PureTech se používá ve vozech Peugeot 208, 308, 2008 a 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus a C4 Picasso a dále ve vozech DS 3 a DS 4. Tento agregát snižuje spotřebu paliva a emise CO2 v průměru o 18 % ve srovnání s atmosférickými motory EP, které jsou již samy o sobě referencí na trhu. Menší a lehčí přeplňovaný benzínový motor PureTech nabízí potěšení z jízdy a výkon, které jsou v této výkonové kategorii nevídané.

V červnu 2015 získal tento motor cenu „Motor roku“, který uděluje porota soutěže „The International Engine of the Year Awards“, a to v kategorii motorů o objemu 1,0 až 1,4 l. Jde o ocenění technologie a výkonu tohoto špičkového produktu.

Ředitel pro Evropu Denis Martin při této příležitosti uvedl: „Náš benzínový motor PureTech je klíčovým faktorem úspěchu modelů, které jsou jím vybaveny. V současném kontextu vývoje poměru benzínových a naftových motorů poskytuje výkon tohoto vynikajícího tříválce skupině PSA konkurenční výhodu, kterou naše týmy v terénu dokážou využít pro zvýšení našeho podílu na trhu“.

Tříválcový motor PureTech - vyznačuje se vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Siang-jang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

 

O továrně:

Továrna Française de Mécanique se sídlem v Douvrinu (Pas-de-Calais) je pobočkou skupiny PSA Peugeot Citroën a zaměstnává 2450 lidí. Podnik byl založený v roce 1969 a zajišťuje výrobu čtyř hlavních skupin benzínových motorů (3 pro PSA Peugeot Citroën a 1 pro Renault) a výrobu jejich hlavních součástí: blok motorů, táhla, klikové hřídele, hlavy válců. Každý den se v továrně vyrobí 2625 motorů. 

 
Publikováno: 24. 3. 2016 | Počet přečtení: 1012