asseco Aimtec murr

CZ LOKO hledá nové trhy i v Íránu

Poté, co se uvolnilo embargo na obchodování s Íránem, naskytla se firmám šance na využití nového tržního potenciálu. Jednou z českých společností, které se rozhodly této příležitosti využít je i CZ LOKO, která se snaží podílet se na projektu modernizace íránské železniční sítě a obnovy tamních kolejových vozidel. Z toho důvodu se proto rovněž účastnila květnového mezinárodního veletrhu dopravy a železničního průmyslu Rail Expo 2016 v Teheránu.  

 

Íránské státní železnice modernizují jak dopravní infrastrukturu, tak i vozový park, včetně lokomotiv. V zemi o rozloze přes 1,6 milionu kilometrů čtverečních dosud železniční síť představuje méně než 11 % z celkové přepravy, a má tedy velký potenciál pro další rozvoj. O významu, který CZ LOKO přikládá tomuto trhu, svědčí i samostatná expozice společnosti na teheránském veletrhu Rail Expo 2016. Firma tím reaguje také na pokles obchodu s železničními dopravci v Rusku a některých dalších postsovětských státech, které se v poslední době potýkají s hospodářskými problémy.

„První rozhovory v Íránu jsme zahájili ještě před zmírněním sankcí. Prostředí tedy pro nás není už zcela neznámé, nicméně je stále velmi složité. Představujeme se jako evropský výrobce dieselelektrických lokomotiv a speciálních vozidel k údržbě a stavbě tratí,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO. Firma zde nabízí především posunovací lokomotivy s výkonem od 330 do 1550 kW a speciální vozidla jako jsou motorové univerzální vozíky (tzv. drezíny) a montážní vozy trakčního vedení. Všechna mají variabilní výbavu, pracovní nástavby a pomocná zařízení. „Jde o vozidla splňující nejpřísnější evropské železniční normy a standardy a především odpovídající vysokým nárokům železničních operátorů na spolehlivost, nízké provozní a údržbové náklady, ekologii a unifikaci. Jsou plně srovnatelná s železniční produkcí západoevropských výrobců,“ dodal šéf obchodu. Ten by v Íránu rád navázal i na dobré jméno českých a československých výrobků, které zde mají historicky výbornou pověst. 

 
Publikováno: 19. 5. 2016 | Počet přečtení: 872