asseco Aimtec murr

Celosvětový prodej - přes 9 mil. hybridních Toyot

Za pouhých devět měsíců překonala automobilka Toyota Motor Corporation celosvětové prodeje svých hybridních vozů. Přesně k 30. dubnu 2016 evidovala 9,014 mil. prodaných aut.  

 

Snahy o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu jsou pro Toyotu prioritou. Automobilka zastává názor, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti. To je důvodem, proč se Toyota snaží podporovat hybridní modely na masovém trhu celého světa.

V roce 2015 Toyota doplnila hybridní variantu oblíbeného MPV s označením Sienta a zahájila ve světě prodej modelu Prius čtvrté generace. Dále pak na zahraničních trzích představila své hybridní verze modelů Corolla a Levin, jež jsou určené pro Čínu a jsou poháněné hybridní soustavou místní výroby. Další nový hybridní přírůstek je k dostání i na českém trhu - jde o novou Toyotu RAV4. Koncem dubna 2016 Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 33 modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

V říjnu loňského roku vyhlásila automobilka svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050. V něm si stanovila body, jejichž cílem je minimalizovat negativní dopady automobilové dopravy na životní prostředí v globálním měřítku a současně mají přispět k rozvoji udržitelné společnosti. V rámci naplňování těchto úkolů plánuje dále rozšiřovat svoji nabídku hybridních modelů a přispět k ochraně klimatu dosažením ročních prodejů 1,5 mil. hybridních vozů, což by znamenalo do roku 2020 dosáhnout úhrnných prodejů v objemu 15 mil. ks.

Na základě výpočtů provedených Toyotou k 30. dubnu přispěly hybridní vozy Toyota v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 67 mil. tun emisí CO2, jenž je považován za příčinu globálního oteplování. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 25 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné třídy, poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius. To už byl celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa popularitu.

Toyota v roli základních ekologických technologií 21. století prosazuje hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. V plánu má i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady. 

 
Publikováno: 25. 5. 2016 | Počet přečtení: 723