asseco Aimtec murr

Čeští vývojáři chtějí být lepší než Google

Český projekt aspiruje stát se alternativou tradičních reklamních sítí, jako je Google, a v některých ohledech je chce i překonat. Nová mezinárodní marketingová platforma Colpirio.com umožní personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku eShopů v reálném čase.  

 

Technologie Colpirio.com, kterou její tvůrci a představitelé stejnojmenné firmy představili koncem května, umožňuje lepší a efektivnější marketingovou komunikaci založenou na prediktivní analýze potřeb a chování uživatelů internetu. Umí získávat anonymizovaná data o chování uživatelů, analyzovat je, srovnat je s nabídkou inzerentů a zobrazit jim v pravý čas takovou nabídku, která by měla s největší pravděpodobností vyústit do nákupu. Platforma Colpirio.com je příkladem využití Big Data technologii v reálném obchodním prostředí - díky využití pokročilého strojového učení a umělé inteligence k budování behaviorálních profilů uživatelů, ze kterých dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme. Zobrazení nabídky může proběhnout jako personalizovaná nabídka na webu klienta nebo jako bannerová reklama na webu cizím. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.

Ví o vás všechno – ale neschraňuje informace

Jak uvedl Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com, kouzlo a unikátnost platformy spočívá v tom, že jako jediná v našem regionu pracuje s daty v reálném čase a predikuje chování každého jednotlivého uživatele - obsahuje téměř 7 mil. behaviorálních profilů v ČR a má dosah na 87 % internetové populace. Colpirio.com měří a analyzuje chování uživatelů na webu i veškeré jejich akce, např. výběr parametrů při hledání produktů na stránkách, témata přečtených článků nebo anonymizované transakce. Během jediné sekundy dokáže zanalyzovat až 30 000 interakcí uživatelů s webem. Na základě těchto informací jsou pak vytvářeny prediktivní modely, které mají široké spektrum využití v komunikaci s využitím různých kanálů. Na rozdíl od obdobných systémů Colpirio.com ale získaná data dlouhodobě neukládá a nearchivuje, jak tomu je u jiných řešení, ale po určité (relativně krátké) době je prostě „zapomene“, protože mezitím je průběžně nahrazují stále nové, aktuálnější informace, takže systém zůstává v podstatě pořád aktualizovaný a tudíž nejlépe odpovídající poslednímu stavu věcí.

Na projektu, na němž již od minulého roku pracují bezmála tři desítky špičkových vývojářů (vývojový tým je složen z předních českých specialistů na oblast Big Data a umělou inteligenci, se zkušenostmi z komerčního i akademického sektoru, např. z Akademie věd, CERNu, či agentury amerického ministerstva obrany DARPA nebo z vývoje vyhledávače Seznam.cz) se podílí tři významní hráči na trhu internetové reklamy, datové analytiky a personalizovaného marketingu. Společnost Gauss Algorithmic dodala technologie pro cílení a real-time zpracování velkých dat, Internet Billboard infrastrukturu a technologie pro servírování reklamy, VIVnetworks.com technologie pro personalizovaný marketing a síť spolupracujících e-shopů.

Neplatí se služba, jen datové přenosy

Platforma Colpirio.com v současnosti nabízí 5 základních služeb. Pro inzerenty a e-shopy personalizovanou behaviorálně cílenou a dynamicky generovanou reklamu, pro obsahové servery umělou inteligenci pro doporučování článků, automatické štítkování a personalizaci obsahu, pro e-shopy doporučování produktů, a jako doplněk pak nástroje pro personalizaci e-mailingu. Poslední inovativní službou je možnost datové integrace a využití behaviorálního cílení pro retailové řetězce.

Představuje řešení pro personalizovanou nabídku produktů i obsahu v omnichannel, a proto jej mohou využít všichni obchodníci či poskytovatelé služeb a v neposlední řadě i média. Veškeré technologie pro personalizaci obsahu a doporučování produktů jsou pro inzerenty zdarma, platí se pouze technologický poplatek za přenos dat bez nutnosti platit paušální platby. „Naší vizí je personalizovat reklamu v reálném čase,“ říká Vladan Hejnic a dodává: „Moderní technologie dnes dokáží výrazně ovlivnit práci marketérů a spolu s ní i svět obchodu a služeb. Colpirio.com je toho dokonalým příkladem. Profitovat z naší technologie přitom mohou všichni – inzerenti, média i zákazníci, které ochrání od nežádoucí reklamy.“

Colpirio.com již nyní funguje i v Polsku a Maďarsku, na Slovensku, v Turecku a v Rumunsku a chystá se vstup na německý trh. Nabídne tedy potenciál i pro nadnárodní klienty a ty, kteří chystají expanzi za české hranice. Platformu již dnes pilotně využívá např. HomeCredit, anebo Samsung pro uvedení nového mobilního telefonu S7. 

 
Publikováno: 31. 5. 2016 | Počet přečtení: 1403