asseco Aimtec murr

City Elefant získal široký rozchod

Škoda Vagonka podepsala významný kontrakt na dodání nejnovější generace souprav City Elefant na Ukrajinu. Podpisem kontraktu za bezmála 40 mil. eur se Škoda vrací po letech na tradiční trh. Ukrajinské dráhy si objednaly vícekapacitní 6vozovou variantu. Ta bude schopna jezdit ve dvou napájecích systémech a bude navíc širokorozchodná. Soupravy budou jezdit zpočátku na trase Charkov - Kyjev a později také Charkov - Doněck.   

 

Tendr vypsaný na Ukrajině na dodání dvou elektrických patrových jednotek vyhrála Škoda Vagonka na konci minulého roku. Dceřiná firma Škody Transportation se do soutěže přihlásila s nejnovější generací jednotek City Elefant a nabídkovou cenou takřka 40 mil. eur. Jednotky pro ukrajinské železnice jsou obdobné soupravám známým i z našich kolejí. Půjde o 6vozové patrové soupravy se dvěma hnacími vozidly v čelech s podvozky uzpůsobenými pro širokorozchodné koleje. Z důvodu různých trakčních napětí půjde o dvousystémové soupravy, schopné jezdit na napětích 25 a 3 kV, vybavené navíc zabezpečovacím zařízením a radiostanicemi pro Ukrajinu. Se svou železniční sítí se stává pro Škodu velmi významným partnerem a je pravděpodobné, že bude mít zájem i o další soupravy.
Díky 6vozovému uspořádání má ukrajinská verze oproti třívozovým jednotkám, které jezdí v Česku a na Slovensku, více než dvojnásobnou kapacitu. Krajní vozy jsou trakční, prostřední čtyři pak nabízejí více míst a moderní prostor pro cestující. Vlak dosahuje maximální rychlosti 160 km.h-1.
Trakce a trakční podvozky bude dodávat plzeňská Škoda, kompletní výroba, montáž a oživení bude probíhat v Ostravě.


 

 

 
Publikováno: 26. 3. 2011 | Počet přečtení: 2425