asseco Aimtec murr

Vodíkový Hyundai má další rekord

Během 5 dní absolvoval Hyundai ix35 Fuel Cell cestu z norského Bergenu do italského Bolzana s tím, že k doplnění paliva posádka používala pouze existující infrastrukturu vodíkových čerpacích stanic. Model stanovil také nový rychlostní rekord, když na německé dálnici dokázal v běžném provozu cestovat rychlostí 170 km/h.  

 

Korejská automobilka se drží na špičce v oboru alternativních pohonů již delší dobu. Důkazem je jejich první sériově vyráběný model ix35 Fuel Cell, který je poháněn elektřinou vyráběnou z vodíkových článků. Ve 12 zemích Evropy nyní jezdí již 300 těchto bezemisních vozů a jejich dostupnost se neustále zvyšuje. Model Fuel Cell je schopen ujet na jednu nádrž téměř 600 km.

Celkem 2500 kilometrů dlouhá cesta z Bergenu do Bolzana trvala posádce 5 dní a vedla přes Dánsko, Německo, Rakousko do jižního Tyrolska, kde je umístěna první čerpací stanice na vodík Itálii. V Evropě postupně přibývají místa, kde můžete spatřit modely Fuel Cell pravidelně v běžném provozu. Nedávno spuštěným projektem je např. služba BeeZero v německém Mnichově, kde je v rámci carsharingové služby k dispozici flotila 50 těchto vozů. Podobně bylo také v roce 2015 uvedeno do provozu 5 modelů Fuel Cell v rámci služby STEP (Société du Taxi Electrique Parisien) v Paříži u příležitosti otevření první místní vodíkové čerpací stanice. Pro představu, mimo Evropu jezdí od roku 2014 stovka těchto vozů v jižní Kalifornii, kde má být do konce roku 2016 v provozu již 50 čerpacích stanic. V samotném Německu se předpokládá do roku 2023 vznik celkem 400 čerpacích stanic.

Hyundai navíc na podzim plánuje uvést na evropský trh model Ioniq, který v jedné karosářské variantě nabídne hned trojici alternativních pohonů. Nejdříve se objeví elektromobil a vůz s hybridním pohonem, následovat bude plug-in hybrid. 

 
Publikováno: 11. 7. 2016 | Počet přečtení: 800