asseco Aimtec murr

Prius získal ocenění Auto Express Green Award

Model Toyota Prius, který téměř před 20 lety zahájil ekologickou revoluci v automobilismu, opětovně potvrdil svoje přední postavení mezi automobily - získal ocenění Green Award na předávání cen New Car Awards 2016 magazínu Auto Express. Čtvrtá generace hybridního vozu značky Toyota přišla na trh letos na jaře a přinesla doposud největší snížení emisí a spotřeby paliva v historii tohoto modelu.  

 

Nový Prius zároveň nabízí lepší jízdní vlastnosti, ovladatelnost i větší pohodlí pro řidiče, k čemuž napomohla nová platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), prvně využitá při vývoji vozu. Právě díky těmto kvalitám vyšel Prius jako vítěz z užšího výběru vozů, do kterého se dostaly konkurenční hybridní, plug-in hybridní i čistě elektrické modely.

„Jestli mám jmenovat společnost, která něco ví o hybridech, pak je to Toyota,“ uvedl Steve Fowler, šéfredaktor magazínu Auto Express, a doplnil: „Průkopník Prius je nyní hospodárnější a uživatelsky mnohem příjemnější, než kdy byl. Naše ocenění Green Award si právem zaslouží.“

Během hodnocení kvalit jednotlivých modelů nadchl Prius porotce magazínu Auto Express designem, technologicky vyspělým interiérem a jednoduchou ovladatelností „bez kompromisů“. „Můžete jezdit v tichém elektrickém režimu. Přechod na kombinovaný pohon probíhá hladce a hluk ze zážehového motoru je tlumený i při plném výkonu,“ uvedli porotci ve svém prohlášení. Další pochvaly se dostalo uspořádání vozidla. Při umístění součástí plně hybridního pohonu totiž tvůrci Priusu „neobětovali“ žádný prostor.

O modelu Prius:

První Prius se představil v roce 1997 a nyní po 19 letech se začíná prodávat jeho čtvrtá generace. Každá nová generace byla úspornější a šetrnější k životnímu prostředí. Přesto právě Prius čtvrté generace představuje doposud nejvýraznější vývojový skok. To dokazuje nižší spotřeba paliva od 3,3 l/100 km (v kombinovaném cyklu) a emise na úrovni rekordně nízkých 76 g/km. Za oba dva parametry vděčí Prius nové plně hybridní pohonné jednotce, která prošla výraznou modernizací. Vnější změny v konstrukci motoru zajistily termodynamickou účinnost na úrovni 40 %, což je nejlepší výsledek mezi zážehovými motory na světě. Další součásti hybridní pohonné soustavy mají menší rozměry a nižší hmotnost. Zároveň došlo k optimalizaci jejich uspořádání, což přispělo k posunutí těžiště celého vozu blíže k zemi. Nový hybridní akumulátor typu NiMH je nyní v porovnání s modelem předchozí generace kompaktnější. Zároveň se zlepšila jeho odolnost a zlepšily se parametry dobíjení. 

 
Publikováno: 21. 7. 2016 | Počet přečtení: 701