asseco Aimtec murr

Nový LiDAR vylepší asistenční systémy

Na nedávné tokijské výstavě Automotive Engineering Exposition představila společnost Valeo nejnovější LiDAR senzor, který slouží k bezpečné detekci objektů pohybujících se v provozu. Jeho velkou výhodou je schopnost spolehlivě pracovat v nejrůznějších podmínkách - v noci, za snížené viditelnosti či při nepříznivých povětrnostních vlivech, jako je déšť nebo mlha, které často působí u dalších obdobných detekčních technologií problémy.

 
Nový snímač, jehož technologie je obecně nejpřesnější způsob detekce objektů kolem vozu, má být k sériové výrobě připraven v roce 2018. Existuje několik typů těchto snímačů, pro veřejnost je asi nejznámější rotační typ firmy Velodyne, který na svých autech používá např. autonomní vozidlo od Google. K vidění je ale i v ČR, a to na testovacím Audi A7 Sportback, které používá Valeo k referenčním měřením a validacím výstupů z prototypů vyvíjených výrobků. Již příští rok začne Valeo sériově vyrábět zmenšenou variantu tohoto špičkového rotačního senzoru pod obchodním označením Scala, kterou budou díky kompaktním rozměrům výrobci automobilů moci zabudovávat do předního nárazníku.

V Tokiu představený snímač, rovněž umístěný v předním nárazníku automobilu, se však od klasického rotačního LiDARu liší: nemá žádné mechanické pohyblivé části a bude patřit k cenově nejdostupnějším senzorům LiDAR na trhu. Díky svému chráněnému přijímači ASIC se 16 samostatnými vyhledávacími segmenty dokáže detekovat chodce, jízdní kola, motocykly i automobily, pohybující se byť i jen částečně ve stejném jízdním pruhu, a to na poměrně velkou vzdálenost, což je klíčová schopnost pro automatizované asistenční a bezpečnostní systémy. Optimalizovaný optický systém dokáže rozpoznat objekty až do vzdálenosti 100 m, což je v tomto segmentu rovněž unikátní parametr.

Vzhledem k tomu, že oblast zorného pole snímače je možné snadno adaptovat, může tento nový senzor aktivovat i různé další funkce týkající se např. autonomního nouzového brzdění (AEB) nebo asistenčního systému pro odbočování doprava (Right Turn Assist) u nákladních a užitkových vozidel. Stejně tak může ale přispívat i k automatizovaným řídícím funkcím, jako jsou asistent pro jízdu v dopravní koloně nebo asistent automatizovaného parkování.
 
Publikováno: 7. 8. 2016 | Počet přečtení: 709