asseco Aimtec murr

Laboratoř pro výzkum trendů budoucnosti

Zřízením nové laboratoře se automobilka Hyundai zaměří na výzkum budoucích trendů v automobilovém průmyslu a mobilitě. Projekt s názvem IONIQ Lab má za cíl prozkoumat možnosti inovací, výzkumu a propojení s dalšími akademickými institucemi. Jde o součástí projektu IONIQ, který má na podzim tohoto roku přinést na trh vůz se třemi různými alternativními pohony.

 
V rámci projektu hodlá automobilka mj. rozvinout spolupráci akademických institucí a univerzit a navrhovat inovační technologie, stejně jako koncepce budoucí mobility. „Do výzkumu vložíme naše teoretické a praktické znalosti, které by mohly být přínosem pro budoucí mobilitu našich zákazníků," uvedl Cho Wonhong, viceprezident společnosti Hyundai Motor Company.

Laboratoř se zaměří na čtyři klíčové oblasti: problematiku vždy a všude dostupné mobility, možnosti propojení s ostatním každodenními záležitostmi během cestování, omezení nehod a ekologičnost spojenou s energetickou soběstačností.

V projektu bude pod vedením profesora Soulské národní univerzity a vedoucího Korejského institutu designu a výzkumu Dr. Lee Soon Jonga pracovat 10 výzkumných pracovníků a stejný počet odborných poradců. Tato skupina již vydala svůj první společný výstup, kterým je souhrn a definice 12 budoucích "megatrendů", které by mohly mít vliv na automobilový průmysl v roce 2030. Jde např. o problematiku tzv. hyperkonektivity společnosti nebo záležitosti decentralizace moci a megaurbanismu.
 
Publikováno: 8. 8. 2016 | Počet přečtení: 699