asseco Aimtec murr

První modernizované dvojče z CZ LOKO

Lotyšský národní železniční dopravce Latvijas Dzelzcels, který letos slaví 155 let svého vzniku, nasadil v srpnu do provozu první dvoudílnou 6nápravovou dieselelektrickou lokomotivu 2M62UM-0111 pro těžkou nákladní dopravu. Stroj prošel zásadní hlubokou modernizací podle dokumentace CZ LOKO.

 
„Obchodně i technicky to je mimořádný projekt, na němž jsme pracovali několik let. Výsledky zkoušek jsou velmi dobré. Náročnost technické agendy odpovídá novému vozidlu,“ říká Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO. Kontrakt se týká celkem 28 sekcí lokomotiv se dvěma kabinami za více než 42 mil. eur. Projekt zahrnoval měsíce náročných testů a certifikací. Modernizace lokomotiv, které u českých železnic získaly přezdívku Sergej, z nich udělala moderní stroje s vyšším výkonem, úsporným provozem, bezpečností, plněním emisních limitů i komfortem posádky. Pohání je 16válcové 2200kW spalovací motory MTU.

„Původní lokomotivy M62 se vyráběly v 60. letech v Lugansku pro východní země sdružené v RVHP. Jen v Československu jich jezdilo na 600. Jsou navrženy do evropského obrysu, proto jsou menší než obvyklé ruské lokomotivy. V SSSR se provozovaly ve dvojicích (celkem šlo o víc než tisíc dvojčat), ale i trojicích. Vylepšených verzí s označením 2M62U se vyrobilo přes 300 a v provozu jsou dodnes zejména v postsovětských zemích. „Prošly sice řadou modernizací, ale pouze v původních skříních. Náš přístup je zásadně jiný. Z původního vozidla zůstává jen podvozek a rám, které projdou kontrolou, vše nad nimi je zcela nové,“ uvedl Bohumil Skála, technik oddělení realizace projektů CZ LOKO.

 
Publikováno: 12. 8. 2016 | Počet přečtení: 749