asseco Aimtec murr

V Praze začne 100metrový stroj razit další úsek metra

V dubnu začala postupně ražbou dalších tunelů stavba nového úseku pražského metra z dosavadní konečné stanice trasy A Dejvická do Motola. Na výstavbu tohoto úseku metra budou použity dva razicí štíty, které byly pojmenovány Tonda a Adélka - jména jim vybrali pacienti z kliniky dětské chirurgie motolské nemocnice. Nejde však rozhodně o žádné drobečky: délka jednoho štítu přesahuje 100 m, váha je zhruba 900 tun a průměr čelního segmentu činí 6 m. Ražba pomocí razicích štítů je podle stavebníků šetrnější než ražba pomocí trhacích prací. Štíty narušují horninu pomocí rotující hlavy, vyrubaná hornina je pak dopravována do odtěžovací komory, odkud se přesouvá na pásy. Vytěžený tunel je ihned zajištěn železobetonovým ostěním, takže nevzniká žádný volný prostor. Obří razicí štít dokáže i v komplikovaném podloží vytvořit měsíčně až 360 m tunelu. Celkově pak oba stroje vyrazí jednokolejné tunely v délce 8,1 km. Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol jehož součástí budou čtyři nové stanice bude měřit 6,134 km a bude dokončen v roce 2014.    

 
 
Publikováno: 18. 4. 2011 | Počet přečtení: 2136