asseco Aimtec murr

Aliance R-N dosáhla milníku 350 000 prodaných elektromobilů

Aliance Renault-Nissan, světová jednička v oblasti mobility s nulovými emisemi, prodala od prosince roku 2010 (zahájení prodeje Nissanu LEAF) už 350 000 elektromobilů. Tohoto historického milníku se Alianci podařilo dosáhnout už v srpnu. Současně také vytvořila rekord tohoto segmentu, když se jí povedlo prodat 100 000 elektromobilů za jediný rok.

 
Na alianci Renault-Nissan tak nyní připadá více než polovina celkového počtu světově prodaných elektromobilů. Co se týká prodejů v rámci odvětví, zůstává na špičce Nissan LEAF, který je s 230 000 celosvětově prodanými kusy nejprodávanějším elektromobilem vůbec. Renault je nejúspěšnější značkou elektromobilů v Evropě.

„Dosažením tohoto historického milníku se potvrzuje, že naši zákazníci jsou si plně vědomi výhod, které jim elektromobily Renault a Nissan přináší,“ uvedl prezident a výkonný ředitel aliance, Carlos Ghosn. „Náš závazek přispět ke světu s nulovými emisemi nabídkou plnohodnotné řady dostupných elektromobilů činí z aliance Renault-Nissan neochvějnou špičku v technologiích elektromobilů.“

Historické milníky

Aliance Renault-Nissan je jediným výrobcem vozů, který je globálně schopný nabídnout pro soukromé i obchodní využití širokou řadu vozidel s nulovými emisemi. Kromě modelu LEAF prodává Nissan ještě lehký užitkový vůz e-NV200. Prodávat se začal v roce 2014 a nejvíce jde na odbyt v Evropě a Japonsku. Renault pak vedle modelu ZOE prodává ještě dodávku Kangoo Z.E., sedan SM3 Z.E. a k tomu dvoumístné městské vozidlo Twizy.

K dnešnímu dni prodal Nissan více než 250 000 elektromobilů, a to na 48 světových trzích. Vozy Nissan LEAF už najely více než 2,7 mld. km, čímž omezily znečištění atmosféry emisemi CO2 o 455 249 190 tun (odhadovaná hmotnost). Prodej modelu LEAF připadá z 90 % na Spojené státy, Japonsko a Evropu. Nejvíce těchto modelů se prodalo ve Spojených státech (97 000 ks). Na Japonsko připadá 68 000 prodaných kusů a na Evropu 61 000 ks.

Renault od roku 2011, kdy byl uveden na trh model Kangoo Z.E., prodal už 100 000 elektromobilů. Model ZOE je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Samotná společnost Renault je pak s prodeji, které za prvních šest měsíců tohoto roku narostly o 32 %, nejúspěšnějším evropským výrobcem elektromobilů. Každý čtvrtý elektromobil, který jezdí po evropských silnicích, nese značku Renault.

Delší dojezd a technologické inovace

Aliance u svého vozového parku elektromobilů neustále vylepšuje vlastnosti a rozšiřuje nabídkovou řadu. Posouvá tak hranice toho, čeho lze s technologií nulových emisí dosáhnout. Na konci roku 2015 Nissan uvedl na americký a japonský trh

modernizovaný model Nissan LEAF s dojezdem 250 km. V Evropě byl tento model představen v letošním roce. Loni Renault vylepšil model ZOE prodloužením dojezdu o 30 km a zkrácením času dobíjení o 10 %. Konstruktéři společnosti Renault optimalizací elektronického řídicího systému zvýšili efektivitu motoru.

V lednu aliance oznámila plán, podle kterého chce do roku 2020 uvést na trh více než 10 vozidel s technologií autonomní jízdy. Technologie bude součástí především nejrozšířenějších a nejprodávanějších sériových vozů za dostupné ceny a bude i důkazem závazku aliance ke splnění dvojitého cíle v podobě dosažení nulových emisí a nulového počtu smrtelných nehod.

Aliance

Aliance Renault-Nissan je strategickým partnerstvím společností Renault se sídlem v Paříži a Nissan se sídlem v Jokohamě. Každý 10. prodaný vůz na světě je produktem této spolupráce. Obě automobilky, které strategicky spolupracují již od roku 1999, prodaly v roce 2015 celkem 8,5 milionů automobilů v téměř 200 zemích. Aliance se navíc účastní mnoha strategických partnerství s dalšími automobilkami, mimo jiné se společnostmi Daimler (Německo), Dongfeng (Čína) a Mitsubishi (Japonsko). Aliance také vlastní většinový podíl ve společném podniku ovládajícím hlavní ruskou automobilku AVTOVAZ.
 
Publikováno: 1. 10. 2016 | Počet přečtení: 690