asseco Aimtec murr

Jaké auto preferují české řidičky?

Podle průzkumu spotřebitelských preferencí provedeném společnosti Kia vyplývá, že české řidičky preferují větší a praktičtější vozy s větším zavazadlovým prostorem. Nejoblíbenějším typem automobilu je větší SUV, které by si ráda pořídila třetina dotázaných žen (34 %) a necelá třetina (32 %) by doma ráda viděla jakýkoliv model v provedení kombi s velkým kufrem.

 
Průzkum, který byl proveden na vzorku 1017 českých řidiček, ukázal, že pětina žen by si ráda pořídila rovnou dva vozy naráz. Praktičnost auta a větší kufr je pro ně prioritou. Proto jsou modely SUV a kombi v oblibě u žen v Česku. Malé autíčko preferuje 28 % respondentek, zatímco sedan by si pořídila pouze pětina z nich. Z barevných odstínů jsou nejpreferovanější barvy červená a stříbrná. Tyto barvy by na svém autě uvítalo 37 % (červená), respektive 32 % žen (stříbrná). Na třetím místě se s odstupem umístila barva modrá, která se líbí čtvrtině dotazovaných.

U žen hraje při výběru a koupi auta kromě barvy a modelu karoserie také cena a především technické parametry vozu (73 %), jako je výkon a spotřeba. Necelá polovina (45 %) žen klade důraz na bezpečnost a třetina žen od svého budoucího automobilu očekává také všestrannost.

Při koupi nového vozu zaznívá ženský hlas v 90 % případů, u společného rozhodnutí obou partnerů je to v 61 % případů, v některých případech rozhoduje dokonce celá rodina (13 %). Samostatně o volbě značky a typu nového vozu rozhoduje celých 15 % žen a pouze v 10 % případů rozhoduje výhradně muž. Téměř třetina žen přitom přiznává, že v jejich rozhodování hraje roli také reklama.

„Zajímavé je, že ačkoli třetina žen by si ráda pořídila SUV, skutečně ho zatím vlastní pouze 5 % z nich. Průzkum však potvrzuje dlouhodobý trend posledních let, kterým je stále se zvyšující zájem o vozy ze segmentu SUV. V posledních dvou letech generuje tento segment necelou třetinu našich prodejů, což se téměř shoduje s výsledky průzkumu,“ uvedla Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Nejčastěji ženy přitom vlastní kombíky (30 %) či sedany (29 %), které jsou s odstupem následovány malými vozy ze segmentu A (20 %).
 
 

Podle Kateřiny Jouglíčkové hraje reklama hraje při prodeji velmi důležitou roli prvního kontaktu. Pouze 3 % žen uvádí, že je reklama dokáže přímo ovlivnit, ale celých 29 % přiznává, že se na základě reklamy začaly o auto podrobněji zajímat.

Součástí průzkumu bylo i dotazování řidiček na jejich první automobil. Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen. Více než třetina si ho pořídila z vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek od rodičů, desetina si na něj musela půjčit.
 
Publikováno: 14. 10. 2016 | Počet přečtení: 663