asseco Aimtec murr

Job Air Technic postaví v Mošnově nový údržbový hangár

Ještě na začátku letošního roku byla společnost Job Air Technic ve stavu ohrožení - probíhalo insolvenční řízení a reálně hrozilo, že se reorganizace mošnovské letecké servisní firmy změní na konkurs. Situace se však změnila, když Job Air Technic ovládl holding Czechoslovak Group. Pouhé dva měsíce poté co bylo ukončeno insolvenční řízení, se už letecká opravna připravuje k další expanzi.

 
Od Moravskoslezského kraje získala firma Job Air Technic pozemky v areálu letiště v Mošnově a v příštím roce na nich postaví nový údržbový hangár s dílenským zázemím. Tím významně navýší svou kapacitu na opravy letadlových částí a rovněž navýší celkový počet současně opravovaných letadel z šesti na osm. S tím souvisí i nábor nových zaměstnanců, jejichž počet by se měl v nejbližších letech prakticky zdvojnásobit na celkový počet 400. Navzdory kritickému období se podařilo naplnit kapacitu a udržet zaměstnance, což bylo klíčové, vzhledem k tomu, že jde o specialisty, kteří by se jen velmi obtížně získávali nazpět.

„Akvizici Job Air Technic jsme vnímali jako příležitost, která skvěle zapadá do naší strategie získávat tradiční české a slovenské podniky s potenciálem a následně je postavit na nohy. Podobně, jako jsme nastartovali kopřivnickou Tatru a nyní se snažíme oživit Avii, jsme i Job Air Technic chtěli navrátit k prosperitě,“ uvedl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti Tatra Trucks a člen představenstva Czechoslovak Group.

„Job Air Technic je dnes naprosto zdravá firma. I v době insolvence jsme byli schopni dosahovat EBITDA, tedy zisku před zdaněním, ve výši až 7 milionů korun měsíčně. Celkově za rok 2016 očekáváme EBITDA v rozmezí 95-100 milionů korun. Jsme právě v plné opravárenské sezoně, máme naplněnou kapacitu, sháníme nové zaměstnance a jedeme na plný výkon. Plánovaná výstavba nové údržbové haly je tedy logickým vyústěním současné příznivé situace,“ zdůraznil její ředitel Daniel Barč.

Nový hangár, který bude propojen se stávajícím, pojme do údržby dva letouny současně, typově např. Airbus A 321 či Boeing 737. Zároveň poskytne společnosti Job Air Technic nezbytné zázemí, jako jsou sklady, kompozitová nebo interiérová dílna a také šatny, umývárny, kanceláře či zasedací místnosti. Rozměry hangáru budou 94 m x 86 m, v nejvyšším bodě bude vysoký 23,5 m. Stavba by měla být podle předběžných plánů zahájena v květnu příštího roku. S výstavbou nového hangáru a navýšením opravárenské kapacity souvisí i snaha o získání oprávnění k údržbě Airbusu A 330, jehož obdržení firma předpokládá v pololetí příštího roku, a které vhodně rozšíří portfolio jejích služeb.
 
Publikováno: 1. 11. 2016 | Počet přečtení: 731