asseco Aimtec murr

Ford má „továrnu na počasí“- dokáže nasimulovat jakékoliv klimatické podmínky

Nová „továrna na počasí“, kterou buduje Ford, umožňuje nastavit si počasí, jaké zrovna potřebuje. Zkušební technici v ní budou moci vystavit prototypy vyvíjených automobilů extrémním povětrnostním vlivům, např. nadmořskou výšku větší, než má Mont Blanc, rychlost větru až 250 km/h, sníh, sluneční žár i déšť. To je jen několik příkladů podmínek, které umí nová klimatická zkušebna předstírat.

 
Kromě toho, že dokáže stiskem tlačítka proměnit nízko položený Kolín nad Rýnem v nejvyšší bod západní Evropy, bude nová zkušebna nejvyspělejším zařízením svého druhu v automobilovém průmyslu. Jako první dovede např. simulovat nadmořskou výšku až 5200 m. Lze v ní také navodit extrémní teploty. Minimálních -40 °C odpovídá průměrné zimní teplotě na východní Sibiři, zatímco maximum +55 °C je pouze o 1,7 stupně nižší než historicky nejvyšší naměřená teplota na planetě Zemi. V laboratoři lze také vytvořit relativní vlhkost vzduchu až 95 procent.

Na možnosti nové klimatické laboratoře Fordu se lze podívat na: https://youtu.be/rfmms83zSBQ

„Testování ve vysokých nadmořských výškách nebo schopnost simulovat silné sněžení jsou funkce, které má naše nová laboratoř jako první v automobilovém průmyslu,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj. „Je to významný krok vpřed, který umožní Fordu efektivně namodelovat i ty nejnepříznivější povětrnostní podmínky opakovatelným způsobem.“

Nová laboratoř by měla být uvedena do plného provozu během příštího roku. Technici Fordu v ní budou moci testovat až 9 vozů souběžně. V klimatických komorách se prověřují komfortní, bezpečnostní i provozní funkce včetně výkonu elektroinstalace, brzd a klimatizace.

Areál má rozlohu 5500 čtverečních metrů. Nacházejí se v něm dva klimatické tunely, laboratoř pro vytvoření podmínek jako ve vysokých nadmořských výškách a čtyři teplotní komory, z nichž tři mají i regulaci vlhkosti vzduchu. Budou se zde zkoušet mimo jiné sportovní modely značky Ford jako Focus RS, Focus ST a Mustang nebo vozy s pohonem předních, zadních i všech čtyř kol.

V Evropě má Ford také další testovací střediska. Areál u belgického Lommelu obsahuje např. úsek
 posetý výmoly, solnou i bahenní lázeň nebo dráhu pro zkušební jízdy v bočním větru. Vozy značky Ford najezdí v rámci vývoje až 5,5 milionu kilometrů v extrémních podmínkách. Společnost ověřuje jejich odolnost, životnost a spolehlivost mimo jiné v americké poušti Mojave, za polárním kruhem nebo na Grossglocknerské vysokohorské silnici v Rakousku.
 
Publikováno: 2. 12. 2016 | Počet přečtení: 667