asseco Aimtec murr

Supermarket budoucnosti

V těchto dnech se otevírá v komplexu milánské univerzity v oblasti Biococca vlajkový Supermarket budoucnosti, který nabízí zcela nový zážitek spojený s nákupem: přívětivé, inovativní a informativní nákupní prostředí. Jde o spojení fyzického světa s digitálním, prostředí vytváří atmosféru místních trhů, která se snoubí s inovativními digitálními řešeními. Ty nabízejí informace o výrobcích, a zároveň zlepšují orientaci v obchodu.

 

Společnost Accenture vytvořila ve spolupráci s Coop Italia, největším italským řetězcem supermarketů - Supermarket budoucnosti. Vizionářský koncept, který akcentuje především nákupní zážitek zákazníka, představily obě firmy v rámci veletrhu Expo v Miláně. A vzbudil obrovský zájem.

Jak si nákup budoucnosti představit? Klíčová je přehlednost nabídky, velké množství jednoduše dosažitelných informací k nabízenému zboží, dostupnost dalších užitečných informací, a především celkově příjemná atmosféra prodejny. Její interiér je koncipovaný tak, aby měl vstupující zákazník výhled téměř na všechno, co obchod nabízí. Jednotlivé potraviny jsou vystaveny v regálech, nad nimiž visí ploché obrazovky, na kterých se zobrazují informace o zboží.

Když zákazník vezme do ruky konkrétní produkt nebo na něj jen ukáže, senzory v regálu to poznají a na displejích se objeví rozšířené informace o daném zboží. Od těch základních, jako jsou složení, původ, alergeny nebo kalorická hodnota, až po dopad na životní prostředí formou tzv. uhlíkové stopy. Není třeba luštit žádné etikety, vše je přehledně zobrazeno na displeji. Zákazníci také mají možnost individualizovat svou nabídku - prostřednictvím aplikace mohou nahrát do profilu své preference, tedy např. alergeny, dietu nebo oblibu určitého typu vína. Aplikace je potom může po prostoru navigovat a nabízet jim zboží a slevy na míru.

Do realizace projektu byla kromě Accenture a Coopu zapojena také společnost Avanade, společný projekt Accenture a Microsoft: Accenture se podílela zejména na implementaci IT infrastruktury, analýze a rozvoji prodejního rozhraní. Výsledkem je modulární a flexibilní řešení založené na cloudové platformě Microsoft Azure, kterou lze snadno přizpůsobit většímu počtu obchodů.

Nejdůležitější prvky Supermarketu budoucnosti

1. Interaktivní pulty: Výrobky jsou vystaveny na velkých interaktivních stolech, kde pouhý pohyb ruky vede k zobrazení podrobných informací o výrobku na monitoru: včetně jeho původu, nutričních hodnot, přítomnosti alergenů, pokynů pro nakládání s odpadem, souvisejících výrobků a akcí. To umožnily Microsoft Kinect senzory, které využívají detekce polohy částí těla k interpretaci gest zákazníka.

2. Vertikální regály: Tradiční uspořádání regálů bylo změněno a propojeno s dotykovou aplikací, která zákazníkům umožňuje orientovat se v kategoriích zboží, vyhledávat v nabídce a filtrovat ji podle zadaných údajů, upozorňuje na relevantní akce, a především nabízí podrobné informace o daném výrobku.

3. Vizualizace dat v reálném čase: Během cesty obchodem může zákazník sledovat velkou informativní obrazovku, na níž se zobrazují např. cenové nabídky značky Coop, zvláštní denní nabídky, tipy pro vaření, informace ze sociálních médií jako posty na facebookovém účtu společnosti Coop, nejprodávanější výrobky a akce nabízející další možnosti interakce se zákazníky.

 
Publikováno: 14. 12. 2016 | Počet přečtení: 1181