asseco Aimtec murr

Vodík na vzestupu

Další z modelů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem předala automobilka Hyundai společnosti Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU). Tato organizace je podporovaná Evropskou komisí a zabývá se výzkumem a zaváděním vodíkových technologií do běžné praxe.

 
Spolupráce mezi oběma společnostmi trvá již od roku 2011. Počínaje rokem 2013 dodává Hyundai modely Fuel Cell do veřejného a soukromého sektoru jak za účelem dalšího výzkumu, tak i pro nejrůznější show a prezentace. Během následujících čtyř let bude organizace FCH JU dodaný model ix35 Fuel Cell představovat při nejrůznějších příležitostech zástupcům společností i veřejnosti v celé Evropě.

„Skutečnost, že náš vůz ix35 Fuel Cell byl již po čtvrté zvolen jako reprezentant vodíkového pohonu, nás velmi těší. O to víc, že si ho vybrala organizace podporovaná Evropskou komisí. Ukazuje to mimo jiné naši schopnost poskytovat dlouhodobě čisté řešení mobility," uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe a dodal: „Do konce letošního roku budou na evropských silnicích jezdit již čtyři stovky vozů Hyundai ix35 Fuel Cell. Naše automobilka a FCH JU bude i nadále pracovat na dalším zjednodušování přístupu k technologiím vodíkového pohonu."

„S potěšení opět přijímáme klíčky od vozu ix35 Fuel Cell. Využijeme ho k představení reálných výhod a přínosů technologie vodíkových palivových článků. Zvyšování informovanosti v této oblasti je nezbytné pro uvedení na širší trh a spolupráce s Hyundai umožňuje stále více lidem poznat tyto inovativní technologie. Lidé jednoduše zjišťují, jak je snadné přejít na zcela bezemisní dopravu," vysvětlil Bart Biebuyck, výkonný ředitel FCH JU.

Ix35 Fuel Cell je první sériově vyráběný vůz s vodíkovými palivovými články (FCEV). Výkonný asynchronní elektromotor generuje výkon 100 kW (136 PS), s maximálním točivým momentem 300 Nm. Dojezd na jednu plnou nádrž se pohybuje kolem 600 km. Automobilka v posledních letech pronajala vozy ix35 Fuel Cell do několika veřejných a soukromých flotil, a to především v Evropě, kde za podpory EU vzniká i potřebná infrastruktura v podobě výstavby vodíkových čerpacích stanic.
 
Publikováno: 14. 12. 2016 | Počet přečtení: 743