Šumivá logistika pro „rychlé zátky“
Blížící se konec roku přináší zvýšené nároky na zásobování obchodů nejrůznějším zbožím - včetně pochoutek určených pro slavnostní stoly na vánoční svátky a nový rok, kde patří k tradičním sezónním komoditám i sklenka dobrého alkoholu - a šampaňské. Víte ale, jak se noblesní šumivý nápoj dostane do obchodní sítě, odkud putuje třeba právě na váš sváteční stůl?
Jako jeden z prvních Dachser pozná, jak se trhy se zbožím jeho zákazníků chovají. V případě šampaňského je největší poptávka o svátcích na konci kalendářního roku a také během Velikonoc. Výkyvy ale logistici v Remeši zaznamenávají i v období konání velkých akcí, jako jsou např. filmový festival v Cannes či hlavní zimní sezóna v proslulém lyžařském středisku Courchevel.
Dachser dokáže absorbovat sezonní výkyvy v poptávce po šampaňském a přizpůsobit vychystávací a skladovou kapacitu pro sezonní špičky. Svým zákazníkům nabízí např. kompletaci displejů nebo akční příbaly, tzv. on-packs, a další služby s přidanou hodnotou. Kromě toho má i status oprávněného hospodářského subjektu (tzv. AEO) a vyřizuje za své zákazníky všechny celní formality týkající se spotřební daně na alkohol.
A kam zboží z Remeše míří? S podílem téměř 55 % konzumuje nejvíce šampaňského Francie, čtvrtina (25 %) se vyváží do zemí EU a 15 % do zbytku světa. Nejdůležitějšími nakupujícími zeměmi jsou Anglie, USA, Německo, Itálie, Belgie a Japonsko. Rusko a Čína jsou ve spotřebě šampaňského na vzestupu a mezi země, kam Dachser šampaňské exportuje, se řadí dokonce i Spojené arabské emiráty.