asseco Aimtec murr

Škoda zahájila provoz nové lisovací linky

V těchto dnech zahájila mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zkušební provoz zcela nové servo-lisovací linky PXL II v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Jde o první linku pro lisování hliníkových karosářských dílů ve škodovce, a v březnu tohoto roku přejde linka do plného provozu.

 
Denně má v této nejmodernější lisovací lince vzniknout až 23 000 výlisků pro různé modely. Stavební práce na hale o rozloze 11 600 m2 byly zahájeny v roce 2015, celková investice činí 86,4 milionu eur.

„Nová lisovací linka je důležitou investicí do růstu značky Škoda a budoucnosti závodu Mladá
 Boleslav,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti za oblast výroby a logistiky, a dodává: „Nová lisovna je další důležitou součástí naší ekologické strategie ,GreenFuture‘, zaměřené na výrobu, šetrnou k přírodním zdrojům, a na energeticky efektivní vozidla. Linka je jednou z nejmodernějších svého druhu ve střední Evropě. Vedle své příkladné energetické efektivity díky decentrálně pracujícím servomotorům umožňuje také mimořádně flexibilní výrobu a podstatně kratší časy na výměnu nářadí“.

Nová lisovací linka PXL II sází na inovativní techniku servomotorů. Energie, potřebná pro výrobu výlisků, se generuje přímo ve 14 servomotorech lisovací linky. Konvenční mechanické pohony lisů namísto toho využívají energii, naakumulovanou v setrvačníku. Na rozdíl o tohoto systému je u lisovací linky PXL II možno lisovací energii dle potřeby pružně nastavovat a regulovat. Linka je schopna energii, která se u lisování uvolňuje, rekuperovat. Ve srovnání s běžnými linkami má nová lisovací linka v trvalém provozu až o 15 % nižší spotřebu energie, a kromě toho se vyznačuje jednoduchou obsluhou. Čas na výměnu nářadí se zkrátil na tři minuty.

Automobilka do nové linky investovala celkem 86,4 mil. eur a vytvořila 140 nových pracovních míst. S více než 1000 zaměstnanci bude novou lisovnu provozovat ve 12hodinových směnách sedm dní v týdnu, 24 hodin denně.
 
Publikováno: 9. 1. 2017 | Počet přečtení: 914