asseco Aimtec murr

Česká modernizace vagonů slovenských železnic

Společnost UniControls vybavila 53 rekonstruovaných osobních vozů Železničné spoločnosti Slovensko (ŽSSK) systémem UniTrack OMTS. Tento integrovaný systém služeb koncipovaný jako univerzální řešení vhodné pro všechny typy vozidel a dopravy, zahrnuje informační systém pro cestující, multimediální, telematický a kamerový systém a diagnostiku.

 
Kromě zobrazování dopravních informací spojených s jízdou vlaku (podporuje informace o trase vlaku, návazných spojích, aktuální rychlosti, poloze vlaku na mapových podkladech a další), umožňuje cestujícím zobrazit na displejích ve vysokém rozlišení také multimédia (obrázky, animace, prezentační a reklamní spoty). Podporuje také bezpečnostní funkce jako je nouzová komunikace či kamerový systém. Správu datového obsahu, vzdálený SW update a sledování diagnostických dat lze realizovat přes jednotné datové rozhraní MOMA. Systém lze díky modulární koncepci a otevřenému rozhraní na vozidlové a stacionární systémy snadno rozšířit o systémy třetích stran (např. Wi-Fi a odbavovací systémy).

„V posledních třech letech jsme se zabývali hlavně vývojem platformy pro řídicí a informační systémy vlaku s komunikací Ethernet. Z těchto rozvojových projektů vznikl také Multimediální informační systém pro cestující, který přinesl cestujícím v železničních vozech ještě více informací a zábavy. Dnes se kolejovými vozidly s našimi systémy mohou svézt lidé v metrech i vlacích v Evropě, Asii, Americe nebo v Africe. Napříč kontinenty registrujeme mezi cestujícími, dopravci a výrobci vlaků zvýšený zájem o pohodlí, rychlost, bezpečnost a také o informace a zábavu formou konzumace multimediálního obsahu během cesty vlakem,“ říká Ing. Antonín Felber, předseda představenstva a generální ředitel společnosti UniControls.

Systém v sobě integruje služby orientované na cestující vhodné pro všechny typy kolejových vozidel v městské, regionální i dálkové dopravě. Je navržen tak, aby vzájemné vazby jednotlivých subsystémů vytvářely synergické efekty a přispívaly tak k snižování pořizovacích a provozních nákladů. Provozovatel systému má k dispozici robustní softwarový ekosystém, který zabezpečuje jednotné datové rozhraní na vozidlové i pozemní systémy, správu datového obsahu, diagnostiku a vzdálený SW update. Navíc díky modulární koncepci, SW a HW vývoji lze přizpůsobit řešení specifickým požadavkům výrobců a provozovatelů vozidla. Samozřejmostí je splnění požadavků definovaných v UIC vyhláškách, TSI a EN drážních technických normách a interoperabilita podle TCN standardu - WTB a ETB.

Služby a subsystémy integrované v UniTrack OMTS:

Vizuální informační systém - poskytuje cestujícím audiovizuální informace přímo související s jízdou, o návazné dopravě, info v případě mimořádností, info usnadňující orientaci ve vlaku, rezervaci sedadel a multimédia.

Vlakový rozhlas - umožňuje hlášení do vlakového rozhlasu z ISC, telefonu nebo přenosného zařízení, nouzovou komunikaci k cestujícím i opačně, komunikaci mezi členy vlakového personálu a integraci systému pro nevidomé.

Ovládání a diagnostika - disponuje manuální i automatickou funkcí dle polohy GPS, ovládáním vizuálního, akustického, rezervačního a diagnostického systému, uživatelským rozhraním HMI pro strojvedoucího v rámci jednotného stanoviště EUDD

nebo pro vlakový personál na dotykovém displeji, pokročilou diagnostikou systémů vozidla a bezpečnostním kamerovým systémem.

Datová komunikace - umožňuje automatické propojování vozidel prostřednictvím WTB nebo ETB, interoperabilitu, bezdrátovou datovou komunikaci na pozemní server a standardizovaná komunikační rozhraní.

Management mobilních aplikací MOMA -
disponuje jednotným otevřeným rozhraním pro dálkové přenosy dat, umožňuje správu databáze vozidel a zabezpečenou obousměrnou datovou komunikaci, provoz v heterogenních komunikačních sítích (např. GSM, WLAN), provoz ve smíšeném on-line a off-line módu a zabezpečuje prioritu přenosů dle požadavků provozovatele.
 
Publikováno: 24. 1. 2017 | Počet přečtení: 856