Jak se využívá první pražská bezplatná linka?
Elektrobusy značky SOR svezly za rok svého působení v Praze na trase pravidelné linky BB1 a BB2 již více než 600 tisíc pasažérů. Spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely přes 40 000 km. Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem investiční společnosti Passerinvest Group, Skupiny ČEZ a dopravní firmy ARRIVA.
„Velký počet kladných ohlasů a vysoký počet přepravených cestujících je pro nás důkazem, že jsou naše bezplatné linky značně využívány nejen zaměstnanci BB Centra, ale i obyvateli přilehlého okolí. Proto chceme jít touto cestou i do budoucna a více tím přispět ke snížení emisí a hlučnosti v BB Centru a jeho okolí. Důraz na ochranu životního prostředí je jednou z našich priorit při budování BB Centra,“ říká Radim Passer, předseda představenstva Passerinvest Group.
„Dlouhodobě poukazujeme na přínosy elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Jsme proto rádi, že za 12 měsíců provozu elektrobusů na trase Budějovická - BB Centrum se v praxi naplno projevily jejich výhody v podobě nulových emisí, nízké hladiny hluku i ekonomiky provozu. A ještě více nás těší, že tyto postřehy s námi sdílí většina cestující veřejnosti,“ shrnuje výsledky ročního provozu předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ, Daniel Beneš.
Víte že…
• Akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
• Energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?
• Po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická - BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
• Samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je wifi pokrytí?