Stinger míří do vývojového centra ve Švédsku
Nástrahám arktické zimy se vystaví Kia Stinger v rámci poslední vývojové fáze před plánovaným uvedením na trh, který má být v druhé polovině letošního roku. Konstruktéři opouští testovací centrum Kia na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring v Německu, aby nový sportovní fastback podrobili extrémním mrazům a nástrahám ledem pokrytých vozovek na severu Švédska.
V této poslední testovací fázi vozidla bude vývojový tým - čítající více než 100 lidí - schopen odladit handling vozu v provedení s pohonem zadních nebo všech kol, včetně úpravy charakteristiky nejrůznějších elektronických asistentů, které má řidič k dispozici.
Po zahájení prodeje bude Stinger prvním sedanem Kia, u nějž zákazníci budou moci volit mezi pohonem zadních nebo všech kol. Vozy v provedení s pohonem všech kol jsou vybaveny zdokonaleným systémem dynamického vektorování točivého momentu, jenž automaticky směruje hnací a brzdnou sílu na příslušná kola, aby vůz sledoval požadovanou jízdní trajektorii i při rychlém průjezdu zatáčkami nebo na kluzkých površích. Zájemci o variantu s pohonem zadních kol si budou moci zvolit i mechanický samosvorný diferenciál, který napomáhá k lepší ovladatelnosti a umocňuje potěšení za volantem. Stinger GT s motorem 3,3 litru bude vybaven vypínatelným systémem elektronického řízení stability vozu (ESC) a protiprokluzovou soustavou (TCS) v jízdním režimu Sport.
„Testování vozu za takto extrémních podmínek nám umožňuje zaměřit se na jízdní stabilitu a
![](../../obrazky/aktuality22017/00001Kia2.jpg)
Zimní testovací režim má zároveň doložit odolnost modelu Stinger, který bude čelit teplotám až -35 °C, což technikům umožní ověřit všechny aspekty vozu i za těch nejextrémnějších podmínek. Na všech trzích, kde se bude Stinger prodávat, nabídne zákazníkům stejně velkorysou záruku (nejlepší v odvětví) jako u tradičních modelů Kia.
V závislosti na konkrétním trhu se bude Stinger nabízet se třemi různými motory. Nejvýkonnějším agregátem bude dvojitě přeplňovaný vidlicový 6válec 3,3 l, dosahující výkonu 370 k a točivého momentu 510 Nm. S touto jednotkou dokáže Stinger akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy, čímž se stává nejlépe zrychlujícím sériovým vozem Kia v historii značky. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 l dosahuje maxima výkonu 255 k a točivého momentu 353 Nm. Třetí jednotka, turbodiesel 2,2 l, která bude zřejmě tvořit většinu evropských prodejů, dosahuje výkonu 200 k a točivého momentu 440 Nm. Všechny motory spolupracují s 8stupňovou automatickou převodovkou.