asseco Aimtec murr

Škodě se v Číně daří

Mladoboleslavské automobilka Škoda prodala v Číně dvoumiliontý vůz. Tímto jubilejním automobilem se stala Škoda Superb s motorem 1,4 TSI v odstínu bílá Polar. Čína je největším trhem české značky. V letošním roce oslaví Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh.

 
„Jako náš největší trh je Čína důležitým pilířem růstové strategie značky Škoda,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Těší nás, že je modelová paleta značky Škoda mezi čínskými zákazníky tak úspěšná a že jsme o přednostech našich vozů dokázali přesvědčit už dva miliony zákazníků. V tomto kurzu chceme pokračovat i v následujících letech. Naše SUV-ofenzíva, kterou Škoda také v Číně nyní zahajuje, nám v tom pomůže,“ dodává Eichhorn.

Dosavadní rozvoj značky Škoda v Číně je příběhem úspěchů. Česká automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007. Automobilka tehdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia v partnerství se společností SAIC Volkswagen. V úzké spolupráci s tímto čínským partnerem se Čína už v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky. Po šesti letech a třech měsících dosáhla značka prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu potřebovala pouze tři a půl roku.

Bestsellerem je v Číně Škoda Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů bylo téměř 1 107 000 vozů řady Škoda Octavia, více než 305 000 vozů Škoda Rapid, téměř 268 000 vozů Superb, více než 251 000 vozů Fabia a zhruba 69 000 vozů Yeti. Dnes značka v Číně patří mezi etablované velkosériové výrobce. V Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad značky Škoda: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. Model Kodiaq, první velké SUV značky Škoda, vstoupí na trh ve druhém pololetí roku 2017.

„Kodiaq představuje pro značku Škoda v Číně důležitý milník. Jde o vstup značky do zcela nového segmentu a také o začátek rozsáhlé SUV-ofenzívy. V rámci této ofenzívy představí Škoda na čínském trhu celkem čtyři vozy SUV. Od vstupu do tohoto segmentu máme velká očekávání a první reakce ukazují, že jde o správný směr pro značku,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC ŠKODA.

Škoda v koncepci, zpracování a výbavě nově vyvíjených modelů zohledňuje specifická přání a požadavky čínských zákazníků. V rámci SUV-ofenzívy přenáší svůj expresivní design do segmentu SUV a zvýrazňuje tak emocionální sílu značky.

Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven 5letý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad, např. o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV.
 
Publikováno: 7. 3. 2017 | Počet přečtení: 813