Škodě se v Číně daří
Mladoboleslavské automobilka Škoda prodala v Číně dvoumiliontý vůz. Tímto jubilejním automobilem se stala Škoda Superb s motorem 1,4 TSI v odstínu bílá Polar. Čína je největším trhem české značky. V letošním roce oslaví Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh.
Dosavadní rozvoj značky Škoda v Číně je příběhem úspěchů. Česká automobilka vstoupila na čínský trh v roce 2007. Automobilka tehdy zahájila lokální výrobu modelu Octavia v partnerství se společností SAIC Volkswagen. V úzké spolupráci s tímto čínským partnerem se Čína už v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky. Po šesti letech a třech měsících dosáhla značka prvního milionu prodaných vozů, ke druhému milionu potřebovala pouze tři a půl roku.
Bestsellerem je v Číně Škoda Octavia. Ze dvou milionů prodaných vozů bylo téměř 1 107 000 vozů řady Škoda Octavia, více než 305 000 vozů Škoda Rapid, téměř 268 000 vozů Superb, více než 251 000 vozů Fabia a zhruba 69 000 vozů Yeti. Dnes značka v Číně patří mezi etablované velkosériové výrobce. V Číně sjíždí z linky celkem šest modelových řad značky Škoda: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. Model Kodiaq, první velké SUV značky Škoda, vstoupí na trh ve druhém pololetí roku 2017.
„Kodiaq představuje pro značku Škoda v Číně důležitý milník. Jde o vstup značky do zcela nového segmentu a také o začátek rozsáhlé SUV-ofenzívy. V rámci této ofenzívy představí Škoda na čínském trhu celkem čtyři vozy SUV. Od vstupu do tohoto segmentu máme velká očekávání a první reakce ukazují, že jde o správný směr pro značku,“ říká Michael Arndt, výkonný ředitel odpovědný za prodej a marketing ve společnosti SAIC ŠKODA.
Škoda v koncepci, zpracování a výbavě nově vyvíjených modelů zohledňuje specifická přání a požadavky čínských zákazníků. V rámci SUV-ofenzívy přenáší svůj expresivní design do segmentu SUV a zvýrazňuje tak emocionální sílu značky.
Během státní návštěvy čínského prezidenta Si-Ťin-Pchinga v České republice podepsali dne 30. března 2016 zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. V něm je zakotven 5letý investiční plán ve výši dvou miliard euro. Cílem je rozšíření aktuálních modelových řad, např. o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV.