asseco Aimtec murr

Nejúspornější pickup ve své třídě

Volkswagen Užitkové vozy uvedl na český trh nový extrémně robustní pickup Amarok, který je v celosvětovém měřítku nejmodernějším vozem ve své třídě. Disponuje pokrokovými motory TDI s přímým vstřikováním a přeplňováním, které stanovují nová měřítka v oblasti spotřeby paliva a emisí. Úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a komfortu je plně srovnatelná s osobními vozy.   

 

Mnohá použitá technická řešení představují premiéru v segmentu pickupů střední třídy. Mezi ně patří např. přeplňování dvěma turbodmychadly u nejvýkonnějšího motoru nebo na přání dodávaný trvalý pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Pokrokové motory TDI

Hned od uvedení na trh přichází pickup s technickou lahůdkou v podobě turbodieselu 2.0 BiTDI s přímým vstřikováním paliva common rail a výkonem 120 kW, jehož dvoustupňově řízené přeplňování dvěma turbodmychadly umožňuje dosáhnout maximálního točivého momentu 400 Nm již při 1500 ot.min-1. Navzdory impozantní síle spotřebuje Amarok 4x2 v průměru jen 7,6 l nafty na 100 km.
Druhá varianta poháněcí jednotky, turbodiesel vyladěný na 90 kW se může po technické stránce pochlubit turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek kolem turbíny. Tento TDI nabízí točivý moment 340 Nm od 1750 ot.min-1 se spotřebou pouhých 7,5 l/100 km. Oba motory jsou propojeny se 6stupňovou mechanickou převodovkou.

Pro každý terén

Na výběr jsou tři různé typy pohonů: trvalý pohon všech kol 4Motion (4x4 High), přiřaditelný pohon všech kol 4Motion (4x2 High, 4x4 High, 4x4 Low) a základní varianta s pohonem zadních kol (4x2 High).
Pro jízdu přes hory je ideální Amarok 4Motion s přiřaditelným pohonem všech kol a červenou číslicí „4“ v logu. Jde o řešení, kdy po aktivaci tlačítkem se obě nápravy pěvně spojí v poměru 50:50. Pro nejtěžší práci je rozdělovací převodovka navíc vybavena terénní redukcí. Plně zatížený pickup hravě zdolá stoupání se sklonem 45°.

Více v TM č. 4/2011

 

 

 
Publikováno: 18. 4. 2011 | Počet přečtení: 2412