asseco Aimtec murr

Dvojité jubileum Škody Fabia

Mladoboleslavská automobilka Škoda vyrobila 500 000. vůz třetí generace řady Fabia a současně oslavila i další jubileum - celkově čtyřmiliontou Škodu Fabia, která sjela z linky od svého debutu v roce 1999. Jubilejním vozem se stal model Fabia Combi se zážehovým motorem 1,0 TSI a automatickou převodovkou DSG v bílém odstínu Moon.

 

S dodávkami v počtu 91 400 zákazníkům za prvních pět měsíců letošního roku je Fabia aktuálně na druhém místě v pořadí dodávek vozů značky Škoda, hned za modelem Octavia. „Máme hned dva důvody k hrdosti. 500 000 vyrobených vozů Fabia třetí generace a čtyři miliony vyrobených vozů řady Fabia celkem, to jsou působivé doklady vysoké kvality výroby v automobilce Škoda,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Od roku 1999 je tento malý vůz stabilní součástí našeho modelového portfolia, která umí o svých přednostech přesvědčit zákazníky na celém světě. Její tři generace ukazují vývoj značky. Každá Fabia disponovala nejmodernější technikou a vynikající nabídkou prostoru při skvělém poměru ceny a užitné hodnoty, doplněné atraktivním designem a špičkovými technologiemi pro zvýšení bezpečnosti a komfortu. FABIA je dnes více než kdykoli předtím důležitým hybatelem našeho dynamického růstu,“ dodává Oeljeklaus.

První Fabia – 1999 až 2007

Krátce před přelomem tisíciletí měla na autosalonu ve Frankfurtu 1999 světovou premiéru první Škoda Fabia. Vycházela z koncernové platformy A0, svého času byla měřítkem výborné ovladatelnosti, bezpečnosti a moderní techniky. Jak je pro vozy značky Škoda typické, bodovala i Fabia bohatou nabídkou prostoru. Na autosalonu v Paříži na podzim roku 2000 představila značka i verzi Fabia Combi. Škoda Fabia RS debutovala v březnu 2003. Celkem z linek sjelo zhruba 1 790 000 vozů první generace modelu Fabia.

Druhá generace modelu Fabia – 2007 až 2014

Na ženevském autosalonu se v roce 2007 poprvé ukázala Fabia II. Druhá generace nabídla ještě více prostoru při kompaktních vnějších rozměrech. Výrobce rozšířil paletu motorů o úsporné agregáty a vybavil vůz novými komfortními a bezpečnostními prvky. Verzi Combi představila Škoda poprvé v září 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Vůz patřil ke špičce v segmentu v oblasti prostoru pro posádku i funkčnosti. Objem zavazadlového prostoru v porovnání s předchůdcem vzrostl o 235 litrů.

Robustní vzhled s výraznými designovými prvky dostala Fabia Scout, představená v roce 2009, dodávaná ve verzi hatchback i kombi. První Fabia Monte Carlo doplnila modelovou paletu v roce 2011. Charakterizovala jí černá střecha, černá kola z lehkých slitin, SunSet a další výrazné designové prvky. Produkce druhé generace skončila po zhruba 1 710 000 vyrobených vozech v červnu 2014.

Třetí generace modelu Fabia – od roku 2014 dodnes

V roce 2014 zahájil výrobce s třetí generací modelu Fabia další úspěšnou kapitolu v historii této modelové řady. Dosud sjelo z linky 500 000 těchto vozů. Fabia III zaujme výrazně ostřejším, dynamickým a emocionálním designovým jazykem. Dynamické proporce připomínají úspěšné soutěžní vozy značky Škoda. Díky vynikající nabídce prostoru, patřící stále ke špičce ve třídě, a inovativním bezpečnostním, komfortním a infotainment systémům patří třetí generace modelu Fabia dlouhodobě k mimořádně úspěšným modelům značky. Jak je pro vozy Škoda typické, má i tento vůz ve výbavě celou řadu ‚Simply Clever‘-detailů: deštník pod sedadlem spolujezdce, škrabku na led ve víčku palivové nádrže, držák multimediálních zařízení ve středové konzole, odkládací síťové kapsy na bocích předních sedadel, odkládací schránky pro reflexní vesty a držáky lahví.

Na letošním autosalonu v Ženevě představila Škoda další novinky. Fabia se představila s tříválcem 1,0 TSI, který poskytuje vyšší výkon při současně snížené spotřebě. Tento agregát, dodávaný ve výkonových verzích 70 a 81 kW, nahradil dosud používaný čtyřválec o objemu 1,2 l.



Škoda Fabia je k dispozici s nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které běžně objevují spíše ve vyšších segmentech. V nabídce je radarový asistent Front Assist s integrovanou funkcí nouzové brzdy City, adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC), multikolizní brzda a Driver Alert – asistent rozpoznání únavy řidiče. Kromě toho jsou všechny modely řady FABIA sériově vybaveny elektronickým sledováním tlaku vzduchu v pneumatikách.

 
Publikováno: 20. 6. 2017 | Počet přečtení: 709